Ekonomiczne rozwiązanie
Przedsiębiorca, który decyduje się na linki sponsorowane, ponosi koszty związane z prowadzeniem kampanii i planowanym budżetem. Samo wyświetlanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest jednak darmowe.
Opłata w wysokości kilkunastu bądź kilkudziesięciu groszy pobierana jest dopiero wtedy, gdy internauta kliknie na daną reklamę. To jednak nie wszystkie z zalet tej formy promocji.
Prowadzenie kampanii AdWords odbywa się w trybie pre-paid. Oznacza to, że określona i zapłacona przez przedsiębiorcę kwota jest bezpośrednio przekazywana do wyszukiwarki Google. Służy ona jako budżet reklamowy, z którego pobierane są opłaty za kliknięcie.
– Linki sponsorowane dają również możliwość ustalenia maksymalnej (dziennej lub miesięcznej) wysokości środków przeznaczonych na kampanie reklamowe. Dzięki temu firma może świadomie zarządzać swoimi wydatkami na promocję w sieci – wyjaśnia Górski.
Planując kampanię w sieci warto jednak pamiętać, że nie istnieje minimalna opłata (cena) za kliknięcie. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania, należy sprawdzić konkurencyjność słów kluczowych, która ma wpływ na wysokość tej stawki.
Konkurencyjność nie zależy od liczby wyników wyświetlających się dla określonej frazy w wyszukiwarce. Można ją natomiast sprawdzić np. za pomocą funkcjonalności, które są dostępne w programie Google AdWords (narzędzie propozycji słów kluczowych). Dzięki temu zdecydowanie łatwiej określić budżet kampanii reklamowej i korzystać z jej najważniejszych zalet – szybkości i efektywności.
Można przyjąć, że przeznaczenie około 400 zł na taką kampanię przełoży się średnio na co najmniej 1.000 odwiedzin firmowej strony www. Linki sponsorowane są więc ciekawym rozwiązaniem dla firm, które chcą promować się w sieci.
Fot. Getty Images