Site icon Bizrun.pl

Mistrzowskie aplikacje na Facebooku

Firmy nie mogą izolować się od mediów społecznościowych – spośród 100 największych firm świata, aż 61 proc. z nich ma swoje konto na Facebooku.

Facebook to szansa przede wszystkim dla małych i średnich firm. Wielkie poradzą sobie innymi sposobami, ponieważ i tak mają budżety, które mogą przeznaczać na duże kampanie reklamowe.

Aktywność promocyjna w social media jest na szczęście zdecydowanie tańsza niż w mediach tradycyjnych. By jednak uskutecznić komunikację marketingową oraz przyciągnąć i zatrzymać fanów na firmowym profilu, nie wystarczy sama moderacja tablicy.

W tym celu coraz chętniej wykorzystywane są aplikacje, pozwalające nie tylko na prowadzenie konkursów, ale także na wzbogacenie firmowego profilu o nowe możliwości i funkcjonalności.

– Aplikacje na Facebooka to dedykowane oprogramowanie, tworzone na indywidualne zamówienie – mówi Dominika Chłopicka, manager ds. social media w 365PR.

– Połączone z bazą użytkowników portalu Facebook, nie wymagają one pobierania plików i instalowania ich na własnym komputerze. Jedynym warunkiem skorzystania z aplikacji jest zgoda na udostępnienie jej informacji z profilu użytkownika. Ich celem jest zwiększenie interakcji użytkowników portalu z promowaną marką, co z kolei pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy i zwiększeniu świadomości istnienia produktu oraz tworzeniu dwustronnej komunikacji na linii marka-klient. Pomogą tworzyć społeczność lojalnych klientów wokół marki, a w efekcie zwiększą sprzedaż – twierdzi Chłopicka.

Aplikacje na Facebooka oferuje m.in. serwis wszyscykibicujemy.pl, wykorzystujący gorący trend sportowych emocji. Ciekawe aplikacje mają dużą szansę rozpromować w sposób wirusowy stronę fanowską, bowiem każda interakcja użytkownika z aplikacją nie dość, że promuje firmę, to i publikuje wpisy na tablicy użytkownika i jego znajomych, umożliwiając zapraszanie osób z listy znajomych do wspólnej zabawy.

Główną siłą wszyscykibicujemy.pl jest tworzenie aplikacji cyklicznych lub wieloetapowych, a więc takich, do których użytkownik będzie musiał po pewnym czasie powrócić.

Exit mobile version