Site icon Bizrun.pl

Tania promocja firmy w internecie

Jeśli jakieś narzędzia marketingowe udostępniane są za darmo i mogą pomóc w zarabianiu, czemu z nich nie korzystać? Facebook czy Twitter to właśnie takie narzędzia. Sprawnie się nimi posługując, możesz pozyskać wielu nowych klientów i zbudować swój wizerunek.

Większa aktywność firmy w sieci z pewnością zwiększy jej rozpoznawalność, a w dłuższej perspektywie powinna przełożyć się na lepsze wyniki biznesowe. Dlatego warto wykorzystywać wszelkie dostępne kanały kontaktu z potencjalnymi klientami i budować z nimi relacje.

Internauci, którzy polubią daną markę, mogą stać się jej wiernymi ambasodarami – nie tylko oni mogą stać się klientami firmy, ale jeśli będą zadowoleni, będą wpływali na swoje otoczenie skuteczniej niż najlepsza agencja public relations.

Sprawdź, czy wykorzystujesz wszystkie narzędzia z poniższej listy. Jeśli nie – czas to zmienić.

Faceebok, Google+

Dziś już nie wypada nie być obecnym w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Wartość ma jednak tylko obecność nienachalna, skupiona na dialogu z internautami. Prowadząc profil swojej firmy, marki lub produktu, staraj się inicjować ciekawe dyskusje, przedstawiać ciekawostki ze swojej branży, czasem wykaż się poczuciem humoru. Unikaj natomiast wpisów stricte reklamowych, szczególnie w postaci sloganów.

Celem jest nawiązanie trwałych relacji z osobami, które obserwują Twoje wpisy, dlatego ważne jest używanie przystępnego i naturalnego języka, bez korporacyjnej lub technicznej nowomowy.

Prowadząc swój profil musisz też nauczyć się tolerować krytykę. Pozwalaj na krytyczne opinie, ale jeśli się pojawią, zainteresuj się tym, co mógłbyś zrobić, by internauci byli bardziej zadowoleni z Twoich działań. Bezwzględnie za to kasuj wulgarne i niezgodne z prawem komentarze.

Twitter, Blip

Mikroblogi pozwalają na wypowiedź w krótkich wpisach, przeważnie o długości jednego sms-a. Aby pozyskać wielu obserwatorów, warto dodawać nowe wpisy przynajmniej kilka razy dziennie. Warto też obserwować wszystko, co pojawia się na temat Twojej firmy, marki bądź produktów na mikroblogach innych internautów.

Jeśli ktoś poskarży się np. na złą obsługę w Twojej firmie, warto się z tą osobą skontaktować i w publicznej odpowiedzi wykazać zainteresowanie. To pozwoli na naprawę relacji nie tylko z tym konkretnym klientem, ale wpłynie także na poprawę wizerunku w oczach innych internautów obserwujących ten dialog (przynajmniej częściowo publiczny) na Twitterze czy Blipie.

YouTube

Bezpłatne publikowanie filmów to wielka szansa dla każdej firmy. Kto jednak będzie chciał oglądać jak opowiadasz o nowym modelu długopisu, który właśnie wyprodukowałeś?

Pewnie niewiele osób. Chyba, że zrobisz to w sposób naprawdę interesujący, zajmujący, oryginalny, albo wplączesz swój produkt w jakąś ciekawą historię. A może dowcipny film animowany ze „sprytnym długopisem, który potrafi więcej od innych i nie omieszka tego wykazać” miałby szansę na dużą oglądalność? Warto być kreatywnym!

Przygotowanie odpowiedniego materiału video może być bardzo tanie lub bardzo drogie, ale nawet jeśli zapłacisz za profesjonalna produkcję i tak nie musisz ponosić opłat za emisję, a więc za okazję na dotarcie do milionów potencjalnych widzów. A to przecież ogromna szansa na dużą akcję promocyjną bez wielkich kosztów.

Blog

Firmowy blog to dobry pomysł na kontakt z klientami, szczególnie tymi, którzy znają, lubią i cenią to, co im oferujesz.

W zależności od tego, jaką koncepcję przyjmiesz, blog może być źródłem informacji o nowościach w ofercie, może być formą dodatkowego wsparcia technicznego dla użytkowników Twoich produktów lub zawierać ciekawostki z Twojej branży. Możesz także łączyć wszystkie te elementy.

Choć pod wpływem portali społecznościowych rola blogów zmniejsza się, mądrze prowadzony blog wciąż może skutecznie budować lojalność klientów. Jeśli jednak zdecydujesz się na pisanie blogu, pamiętaj, aby regularnie go aktualizować. Martwy blog będzie wpływał negatywnie na wizerunek Twojej firmy.

Zintegruj się!

Dobrze jest stworzyć w sieci miejsce, w którym różne rodzaje Twojej internetowej aktywności zostaną zintegrowane. Może być nim firmowy blog lub strona internetowa. Tam właśnie powinny  znaleźć się odnośniki do wszystkich serwisów, w których Twoja firma jest aktywna.

Internauta powinien w łatwy sposób dowiedzieć się, że firma jest dostępna np. na Twitterze, Facebooku, że ma swój własny blog i sklep internetowy. A gdy się już tego dowie, powinien uzyskać łatwą możliwość bezpośredniego połączenia się z wszystkimi Twoimi miejscami w sieci.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version