Bizrun.pl

Zaangażuj młodych poprzez konkurs (infografika)

Badania dowiodły, że organizowanie konkursów dla młodych internautów ma duży wpływ na markę i sprzedaż produktów.

Agencja kreatywna 180heartbeats i sieć reklamowa Ad!Vice zrealizowały badania na próbie 2.822 młodych użytkowników internetu. Autorzy raportu chcieli oszacować wpływ konkursu na postrzeganie marki oraz jej produktów.  Zbadane zostały również mechanizmy, które potencjalnie mogą zwiększyć efektywność konkursu.

Badanie wykazało, że w konkursach najchętniej biorą udział najmłodsi (dzieci do 12. roku życia). Co drugi respondent nie biorący udziału w konkursach, nie wierzył w możliwość wygranej.

Mężczyźni lubią te konkursy, w których trzeba uzyskać jak najlepszy wynik, a kobiety te, w których wymaga się od nich stworzenia własnej pracy.

Pytania dotyczyły również preferowanych rodzajów nagród. Oczywiście głównym bodźcem do udziału w konkursie jest nagroda, ale młodzi wolą mniej cennych nagród niż wiele nagród małej wartości.

Badania przynoszą także wyniki szczególnie istotne z biznesowego punktu widzenia. 36% uczestników badania poleciło produkt innym, choć nie było to wymogiem konkursu, w którym brali udział. 32% młodych, szczególnie w wieku od 19 do 24 lat, odpowiedziało twierdzącą na pytanie, czy po wzięciu udziału w konkursie kupiło produkt.

Badania zostały zrealizowane na przełomie września i października wspólnie przez dział strategii agencji kreatywnej 180heartbeats oraz sieć reklamową Ad!Vice. Duży wkład w badanie wniosły serwisy Demotywatory.pl oraz Zadane.pl, skierowane do młodych internautów.

Kliknij, aby zobaczyć całą infografikę
Kliknij, aby zobaczyć całą infografikę
Exit mobile version