Site icon Bizrun.pl

Zakupy grupowe popularne na FB

Citeam.pl podsumował okres wakacyjny w działaniach social media. Wartość zakupów inicjowanych za pośrednictwem Facebooka wzrosła o 11 proc.

Kliknij, aby powiększyć

Według najnowszego raportu Fanpage Trends, który podsumowuje aktywność polskich marek na Facebooku, Citeam.pl po wakacjach zdecydowanie objął prowadzenie w kategorii zakupy grupowe. Serwis znajduje się również w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych stron e-commerce, gdzie liderem pozostaje Allegro.pl z niemal milionową rzeszą fanów.

– Latem zanotowaliśmy przyrost fanów aż o 20 proc. i przekroczyliśmy barierę 200 tys. Co więcej, Facebook jako dodatkowy kanał promocji ma realne przełożenie na obroty samego serwisu. W ostatnich miesiącach zauważamy, że nasi klienci coraz chętniej decydują się na zakup, po tym jak zobaczyli interesującą ofertę na fanpage’u – wyjaśnia Izabela Jaskólska, marketing manager Citeam.pl.

Obecnie Facebook jako kanał promocji Citeam.pl plasuje się na szóstym miejscu pod względem źródeł ruchu w serwisie, a sam fanpage jest bardziej efektywny niż promocja rabatów za pośrednictwem największych agregatorów zakupów grupowych, np. GoDealla czy Snuper.

Na uwagę zasługuje również wartość kuponu nabywanego na Citeam.pl bezpośrednio po przejściu ze strony firmowej na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu doborowi ofert wartość kuponu nabywanego w serwisie jest wyższa od przeciętnej o około 57 proc.

Czym charakteryzuje się aktywność fanów zakupów grupowych na Facebooku? Treści generowane na stronie Citeam.pl są najbardziej angażujące dla grupy wiekowej 18-34, z minimalną przewagą osób w wieku 18-24. Kobiety stanowią 58 proc. fanów w kategorii „mówią o tym”, natomiast najbardziej aktywni użytkownicy piszą kolejno z Warszawy, Poznania oraz Krakowa.

– Na naszym fanpage’u łączymy treści wizerunkowe, odnosimy się do aktualnych kampanii czy spraw bieżących z przymrużeniem oka. Posty ofertowe to natomiast nie tylko „suche” linki – staramy się przedstawiać aktualne rabaty w kreatywny sposób, dodając do nich konkretną historię – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za komunikację w social media.

I tak, posty ofertowe, które wygenerowały największą ilość przejść do serwisu, to kolejno te nawiązujące do: zniżki do wykorzystania na PizzaPortal.pl (4,5 tys. przejść), oferty z prezerwatywami Durex (4,3 tys.), rabatu na wyposażenie AGD (2,1 tys.), a dalej zakupu soczewek kolorowych, rolek oraz kieliszków w oryginalnych kształtach.

Exit mobile version