Jeśli w danej chwili klient nie będzie miał jeszcze refleksji związanych z produktem, zaproponuj, by przesłał swoje opinie i propozycje mailem, gdy tylko będzie miał na to ochotę.
Korespondencyjne/e-mailowe badanie zadowolenia
Możesz także wysyłać do klientów listy z ankietami i prośbami o opinie. W takim wypadku istnieje niestety ryzyko, że większość klientów zignoruje takie wiadomości. Nie stanie się tak jednak w dwóch wypadkach – klienci zirytowani oraz klienci bardzo zadowoleni prawdopodobnie się odezwą, a przecież to opinie tych osób mogą być najbardziej istotne dla rozwoju firmy.
Opieka nad klientami niezadowolonymi
Niedobrym standardem jest reagowanie na uwagi klientów w sposób obcesowy, oschły, ustawiający firmę w opozycji do klienta. Tym bardziej, że klienta niezadowolonego bardzo łatwo możesz zmienić w klienta lojalnego!
W wielu sytuacjach wystarczy poświęcić mu uwagę, poważnie potraktować jego wątpliwości, postarać się zrekompensować jego niezadowolenie.
WAŻNE! Jeśli przychodzi do Ciebie klient z reklamacją, przyjmij go z otwartymi ramionami. Oto ekspert, który może Ci podpowiedzieć, czego oczekują od Ciebie niezadowoleni klienci i jak ich zdobyć. W dodatku gotów jest przekazać Ci swoją wiedzę za darmo!