Site icon Bizrun.pl

W e-commerce kryzysu nie widać

Rynek e-commerce w Polsce w ciągu minionego roku wzrósł o przeszło 32 proc. Wyniki najnowszego badania eCommerce Index pokazują, że to nie koniec wzrostu.

Ponad 50 proc. właścicieli sklepów internetowych stwierdziło, że w ciągu ostatniego roku przychody ich sklepów wzrosły (16 proc. powiedziało, że przychody spadły).

Na tle reszty firm sklepy internetowe jawią się jako prawdziwa zielona wyspa, wystarczy porównać te wyniki z odpowiedziami na identyczne pytanie zadane w badaniu właścicielom „tradycyjnych” małych firm – aż 52 proc. twierdzi, że w ciągu minionych 12 miesięcy przychody ich firm spadły, a jedynie 15 proc., że wzrosły (badania 4P research mix z grudnia 2011).

– E-commerce w Polsce rzeczywiście ma się dobrze, a będzie miał się jeszcze lepiej – twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl, firmy będącej partnerem badania eCommerce Index. – Różne analizy pokazują, że europejski rynek e-commerce wzrośnie w ciągu najbliższych 4 lat o 60 proc., a Polska będzie liderem tego wzrostu – dodaje Walocha.

Optymistami są także badani właściciele sklepów – aż 63 proc. spośród nich twierdzi, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy przychody ich sklepów wzrosną (w całym małym biznesie tylko 25 proc. właścicieli firm powiedziało, że w najbliższym roku obroty ich firm wzrosną).

eCommerce Index  to odbywające się co kwartał badania koniunktury w sektorze eCommerce. Prezentowane wyniki pochodzą z fali pierwszej, która zrealizowana została na próbie 452 właścicieli sklepów internetowych w grudniu 2011.

Fot. Getty Images


Exit mobile version