Co by się stało, gdybyś chciał trafić jednocześnie do starszych i młodszych klientów? Stworzyłbyś sprzęt, który nie będzie zbyt kontrowersyjny dla osób dojrzalszych, ale który nie przykuje także zainteresowania młodych. Dla starszych Twoje produkty mogą okazać się zbyt ekstrawaganckie, a dla młodych zbyt klasyczne. Jedni i drudzy nie będą zadowoleni.
WAŻNE! Nawet jeśli działasz w branży mocno konkurencyjnej, prawie zawsze możesz znaleźć swoją niszę.
Czy w Twojej branży ktoś starał się przygotować specjalną ofertę dla nastolatków? Czy gdybyś postawił na łatwość obsługi, mógłbyś liczyć na rzeszę klientów wśród emerytów? A może Twoje usługi mogą zostać tak zmodyfikowane, by trafiły w potrzeby młodych matek?
Gdy już ustalisz, do kogo chcesz kierować swoją ofertę i określisz, w jaki sposób Twoja działalność będzie zaspokajała specyficzne potrzeby określonej grupy docelowej, skup się na zbudowaniu spójnego przekazu marketingowego.
Twoje działania informacyjno-promocyjne powinny zmierzać do tego, by wszyscy ludzie, którzy będą mieli do czynienia z Twoją działalnością, jednoznacznie kojarzyli ją ze specjalizacją, jaką świadomie obrałeś.
Dzięki temu będziesz mógł stać się liderem w swojej części rynku.
MP
Fot. Getty Images