Site icon Bizrun.pl

Fiat Panda po ewolucji

Nowa Panda to efekt konsekwentnej ewolucji projektu. Od poprzedniej generacji nie różni się w sposób radykalny, ale może nie istnieje potrzeba, by zmieniać rzeczy sprawdzone?

Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 155 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto należącym do największym w swojej klasie bagażników o pojemności 225 litrów, rosnącym do 260 litrów po przesunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Ze względu na  modułowość przestrzeni, liczne schowki i półki oraz mnogość konfiguracji przednich i tylnych siedzeń, Fiat Panda jest łatwy w codziennym użytkowaniu.

Obok nowych systemów – zapobiegania kolizjom przy niskich prędkościach (Low Speed Collision Mitigation) dostępnym w późniejszym terminie, czy nawigacji „Blue&Me TomTom2 LIVE”, użytkownik Pandy ma do dyspozycji rozwiązania typu Start&Stop, wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Drive i oszczędnościowy tryb pracy ECO silnika TwinAir Turbo.

Te nazwy i skróty są obecnie częścią standardowej terminologii, używanej w ramach „Air Technologies” – programu stworzonego przez firmę Fiat, by promować technologie o niskim oddziaływaniu na środowisko, lecz absolutnie nie przekreślające satysfakcji z jazdy samochodem.

Taka filozofia motywuje do tworzenia silników o korzystnej charakterystyce w zakresie osiągów, spalania i niskiej emisji spalin. Wyróżniającym się przykładem tej tendencji jest nowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM wyposażony w system Start&Stop (Światowy Silnik Roku 2011).

Gamę jednostek napędowych uzupełnia wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM, wyposażony standardowo w system Start&Stop.

Nowa Panda produkowana jest w zakładzie Pomigliano d′Arco koło Neapolu – obecnie najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Fiata.

Exit mobile version