Site icon Bizrun.pl

Kobiety coraz częściej piją piwo

Co druga Polka lubi napić się piwa – tak wynika z raportu Instytutu Badania Opinii Homo Homini przygotowanego na zlecenie Browaru Amber.

Z ogólnopolskiego badania na temat spożycia piwa w Polsce wynika, że 56 procent Polek pije piwo, a co piąta z nich pije piwo przynajmniej raz w tygodniu. Taka zmiana w upodobaniach pań możliwa była, między innymi, dzięki regionalnym browarom, które warząc piwo, postawiły przede wszystkim na różnorodność i smak.

Pijemy sami i w gronie przyjaciół

W jakich okolicznościach kobiety najchętniej sięgają po piwo? Zdecydowana większość pań (67,5 proc.) najczęściej pije piwo u siebie w domu. Jest to cecha wspólna, niezależna od miejsca zamieszkania, wykształcenia, wieku, czy zarobków.

W tym przypadku kobiety są bardzo podobne do mężczyzn. Ponad 70 procent panów deklaruje, że to dom jest miejscem, w którym najczęściej sięgają po złocisty trunek.

Poza domem Polacy najchętniej piją piwo na świeżym powietrzu, w barach i restauracjach oraz u znajomych. Zdecydowanie najrzadziej sięgamy po piwo przy okazji imprez – deklaruje tak zaledwie 6,1 procenta badanych.

Zarówno panie jak i panowie najczęściej nie potrzebują okazji, by napić się piwa. Sięgają po nie bez szczególnego powodu, bo mają na to ochotę (35,1 proc.) lub podczas spotkania ze znajomymi (35,1 proc.). Dla prawie 15 procent piwo jest napojem, który pije się po pracy.

Zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn smak i gust odgrywa decydującą rolę przy wyborze piwa, a na drugim miejscu znalazło się przywiązanie do konkretnej marki. Trzecim w kolejności czynnikiem jest cena.

Sezon piwny rozpoczęty

Tradycyjnie sezon piwny w Polsce rozpoczyna się wraz z weekendem majowym.

– W tygodniu bezpośrednio poprzedzającym weekend majowy sprzedaż piw Grupy Żywiec jest zazwyczaj wyższa o ok. 4 mln litrów w porównaniu do uśrednionej tygodniowej sprzedaży w całym roku. Większość konsumentów robi większe zakupy na czas, w którym sklepy będą zamknięte, symbolicznie rozpoczynając sezon piwny – mówi Piotr Ozga, dyrektor srzedaży ds. detalu tradycyjnego Grupy Żywiec.

W branży piwnej powszechne jest powiedzenie, że słońce to najlepszy sprzedawcą piwa.
Z doświadczeń Grupy Żywiec wynika, że wzrost lub spadek średniej temperatury miesięcznej o 1 stop. C oznacza ok. 8-10 mln puszek więcej lub mniej piwa sprzedanego na polskim rynku (poza miesiącami sezonowymi).

Fot. Getty Images

Exit mobile version