Badanie przygotowane przez TNS na zlecenie eBay pokazuje, że to kobiety obejmują ster podczas zakupów świątecznych.
Aż 74 proc. respondentek przyznaje, że odpowiada za zakupy świąteczne w swoich domach, a tylko 8 proc. twierdzi, że to mężczyźni wyręczają je w tym obowiązku.
W zeszłym roku proporcje te wynosiły 68 proc. do 6 proc. 44 proc. pań jest również przekonanych, o tym, że lepiej wybiera prezenty od swoich partnerów. Odmiennego zdania jest zaledwie 14 proc.
Co ciekawe, mężczyźni okazują się bardziej rozrzutni, jeśli chodzi o kupno prezentów. Gotowi są przeznaczyć na ten cel 497 zł, podczas gdy kobiety 489 zł. Jeśli chodzi o inne wydatki związane z organizacją świąt, kobiety planują przeznaczyć 653 zł, natomiast mężczyźni zakładają, że 625 zł wystarczy na pokrycie pozostałych kosztów.
Kobiety chcą kupić więcej prezentów, średnio 7, a mężczyźni 6. Panie uważają zakupy świąteczne za mniej stresujące i bardziej ekscytujące zajęcie niż panowie. Może jest to spowodowane tym, że 65 proc. kobiet przy okazji zakupów dla innych kupuje coś dla siebie.
Kobiety chętniej sięgają po laptopa (38 proc.), a 23 proc. respondentek preferuje komputer stacjonarny podczas zakupów w sieci, natomiast mężczyźni chętnie skorzystają ze smartfona (18 proc.), tableta (17 proc.) czy iPada (16 proc.).
Każdego roku na święta kobiety robią coraz więcej zakupów online. W tym roku 58 proc. ankietowanych planowało zrobić zakupy świąteczne przez internet. 66 proc. mężczyzn i 60 proc. kobiet zrobi tyle samo lub więcej zakupów świątecznych online, niż w roku ubiegłym, wykorzystując przy tym jednak różne urządzenia.
Badanie przeprowadzone przez TNS na zlecenie eBay, na grupie 1.042 osób dorosłych w wieku od 16-54 roku życia, między 11-15 października 2012.
Fot. Getty Images