Bizrun.pl

Limuzyna w nadwoziu coupe

Nowy CC to pierwszy Volkswagen z połączonymi systemami Side Assist i Lane Assist. W standardzie dostępne będą reflektory bi-ksenonowe oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Nowy Volkswagen CC zadebiutował w połowie listopada podczas Los Angeles Auto Show. Wprowadzanie na polski rynek tego czterodrzwiowego samochodu rozpoczęło się od prezentacji prasowej w Pieninach pod koniec stycznia. Wiosną Volkswagen CC pojawi się w USA, Rosji i Azji.

Wyposażenie seryjne zostało znacznie rozbudowane, obejmuje teraz między innymi reflektory bi-ksenonowe, funkcję statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe, diodowe światła tylne (z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych).

Seryjne są także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagłówki z dodatkową regulacją odległości.

Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostało, oferowanych jako opcja, kilka nowych systemów wspierających kierowcę, np. Side Assist Plus z Lane Assist. System ostrzega kierowcę przed pojazdami w martwym polu widzenia i inicjuje odpowiednią ingerencję w układ kierowniczy.

Zamówić można także współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych oraz wentylowany fotel z funkcją masażu.

CC jest napędzane nowoczesnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem. Wszystkie silniki wysokoprężne (TDI) są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i funkcję odzyskiwania energii hamowania (rekuperacji). Wszystkie silniki benzynowe również posiadają funkcję rekuperacji.

Jednostki TDI rozwijają moc 140 KM i 170 KM. Trzecim TDI w Volkswagenie CC jest BlueTDI o mocy 140 KM, który jako jeden z niewielu silników na rynku spełnia już teraz wymagania normy Euro6, która zacznie obowiązywać dopiero jesienią 2014 roku.

Silniki benzynowe europejskich wersji CC dysponują mocą 160 KM, 210 KM i 300 KM.

Wszystkie silniki o mocy poniżej 210 KM mogą być wyposażone opcjonalnie w dwusprzęgłową przekładnię DSG. Nieco później dostępny będzie także Volkswagen CC z opcjonalnym napędem na wszystkie koła 4MOTION z silnikami 103 kW TDI (wersja z przekładnią manualną) i 125 kW TDI (wersja z DSG). Wariant sześciocylindrowy (300 KM) będzie oferowany seryjnie z DSG i napędem na wszystkie koła 4MOTION.

W przypadku silników TDI z przekładnią DSG Volkswagen CC dysponuje funkcją wolnobiegu, która odłącza silnik po zdjęciu nogi z pedału gazu.

Wszystkie silniki są bardzo efektywne. Jednostka TDI 140 KM w wersji standardowej z manualną, 6-biegową przekładnią, rozwijająca prędkość 214 km/h, zużywa 4,7 l/100 km (emisja CO2 125 g/km).

Exit mobile version