Site icon Bizrun.pl

Polska szansa na karierę w turystyce

Nasi rodzice skazani byli na spędzanie urlopów w wielkich domach wczasowych nad morzem i w górach, zaś wyjazd poza granice PRL był luksusem dla wybranych.

Lata 90. XX w. i możliwość podróżowania po całym świecie sprawiła, że polscy turyści o rodzimych atrakcjach zapomnieli. Zachłysnęli się europejskimi kurortami i stolicami, tanimi wyjazdami last minute, zaś wakacje w Polsce zaczęły być postrzegane jako „nudne” i „mało atrakcyjne”. Dziś my sami na nowo odkrywamy atrakcje własnego kraju, a dodatkowo potrafimy je skutecznie wypromować i przyciągnąć zagranicznych gości.

Turystyka w Polsce ma się coraz lepiej

W ciągu ostatnich 20 lat w polskim przemyśle turystycznym nastąpiło wiele istotnych zmian. Nie tylko zwrócono większą uwagę na promocję terenów atrakcyjnych przyrodniczo, ale i podniesiono poziom świadczonych usług turystycznych. Polska może obecnie pochwalić się nowoczesnymi i komfortowymi hotelami, zaś i atrakcje oferowane na terenie kraju są godne uwagi.

W efekcie wypoczynkiem w Polsce interesują się już nie tylko rodacy, ale i liczni turyści z całego świata. Coraz lepiej prowadzona akcja promocyjna sprawia zaś, że każdego roku liczba turystów zagranicznych odwiedzających nasz kraj zwiększa się o 5-7 proc. Dla polskiej gospodarki ich wizyty są sporym zastrzykiem gotówki.

Dlaczego? Każdego roku do Polski przybywa około 10 milionów gości z zagranicy, zaś każdy z nich pozostawia u nas około 400 euro. Nic dziwnego zatem, że rodzima branża turystyczna dba o ich potrzeby i stara się zachęcić do ponownej wizyty w kraju nad Wisłą.

Polskie potęgi, czyli czym kusimy obcokrajowców

Mamy się czym pochwalić, choć wielu z nas nie zdaje sobie z tego sprawy. Takie miasta, jak Kraków, Gdańsk, Poznań czy Warszawa z turystyki czerpią niemałe dochody. Tu powstają nowoczesne, multimedialne muzea, tu odbywają się imprezy kulturalne o światowej renomie. Ich ulicami spacerują turyści z Europy, Stanów oraz Azji.

Dobrze ma się również Zakopane, dla którego rozwoju jako ośrodka turystycznego duże znaczenie mają goście ze wschodu: Rosjanie i Ukraińcy. Sami górale przyznają, że w sezonie zimowym właśnie oni pozwalają zapełnić „martwy” okres pomiędzy świętami a feriami zimowymi.

To, co kusi najbardziej turystów z zagranicy, to polska przyroda. Świat odkrywa uroki mazurskich jezior oraz dzikiego i tajemniczego Polesia. Dużą popularnością cieszy się również wśród podróżnych z całego świata największy polski skarb – Puszcza Białowieska.

Goście z zagranicy zafascynowani są również polską tradycją oraz kulturą ludową, dzięki czemu spore szanse (niestety, jeszcze nie wykorzystane) pojawiają się przed polską wsią.

Czy Polska ma szansę stać się potęgą turystyczną na światowym rynku? Dzięki swej przyrodzie i wyjątkowej tradycji może ona konkurować z popularnymi kierunkami wakacyjnych wyjazdów. Wszak unikalnych na światową skalę miejsc w Polsce nie brakuje, zaś odpowiednia promocja może zdziałać cuda.

Fot. Getty Images

Exit mobile version