Site icon Bizrun.pl

Szef Lenovo zapowiada nowości

– Chcemy być największym dostawcą komputerów na polskim rynku – zapowiada dyrektor generalny Lenovo Polska Andrzej Sowiński. W realizacji tego celu ma pomóc seria nowych produktów.

Andrzej Sowiński

Lenovo obchodzi w tym roku 20-lecie istnienia marki ThinkPad. Jak podkreśla dyrektor generalny firmy, w ciągu 20 lat polski rynek komputerowy zmienił się dramatycznie i dziś od firm wymaga się nieustannej innowacyjności.

– Rynek jest zdecydowanie bardziej wymagający, ale i zdecydowanie większy. Jesteśmy jednym z czołowych rynków w Europie, więc jest o co się bić, ten tort jest naprawdę duży – mówi Sowiński.

Pomóc zdobyciu większości tego tortu mają nowości produktowe. Wśród nich m.in. ultrabook ThinkPad X1 Carbon skierowany do klienta biznesowego. Jego cena zaczyna się od 7.900 zł.

– Oczywiście w kategorii mobilnych rozwiązań również rozszerzamy naszą ofertę standardowych notebooków. Bardzo dynamicznie wchodzimy w kategorię ultrabooków – twierdzi dyrektor.

Producent podkreśla, że pamięta również o masowym kliencie. Dzięki serii komputerów IdeaCentre, Lenovo chce odbudować rynek komputerów stacjonarnych.

– Komputery all-in-one, czyli stacjonarne, z ekranami dotykowymi, to produkty bardzo innowacyjne. Ciekawe będą produkty z serii A520 i A720, które niebawem pojawią się w polskich sklepach – wymienia dyrektor. – Mają przede wszystkim bardzo wysoką jakość wykonania matrycy dotykowej, wysokie parametry, dobre oprogramowanie (Windows 8) – wyjaśnia dyrektor.

Serca najbardziej wymagających użytkowników ma podbić seria komputerów hybrydowych Yoga (na zdjęciu u góry). Te produkty spełniają równocześnie funkcję standardowego laptopa i tabletu.

– Jako uzupełnienie, wisienka na torcie, lada chwila na półkach w polskich sklepach pojawi się produkt o nazwie kodowej Yoga, czyli komputer hybrydowy, który odpowiednio potraktowany spełnia funkcje klasycznego ultrabooka i tabletu – wyjaśnia Sowiński. – Yoga będzie mieć ekran 11- czy 13-calowy. Mimo tego, że są to innowacyjne produkty, ich ceny będą się zaczynały od ok. 2 tys. zł – dopowiada szef polskiego oddziału firmy.

Zdaniem ekspertów to odważny krok, bo dziś większość użytkowników stosuje w domu standardowy komputer, a poza nim korzysta z tabletów.

Exit mobile version