Site icon Bizrun.pl

Tablety są tej wiosny w modzie

Tablety niekwestionowanym hitem sprzedażowym tej wiosny – Neonet notuje nawet 100-procentowe wzrosty sprzedaży z miesiąca na miesiąc.

Neonet, sieć sprzedaży RTV AGD, podsumowała trendy sprzedażowe ostatnich miesięcy. Z danych firmy wynika, że największym hitem tej wiosny, notującym wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 100 proc. z miesiąca na miesiąc, są tablety.

Tendencja ta dotyczy zarówno najtańszych wersji sprzętu, jak GoClever Tab A73, który w Neonecie dostępny jest już za 369 zł (cenowa odpowiedź na ofertę Biedronki), jak i zaawansowanych modeli z wyższej półki cenowej.

Wpływ na wzrosty sprzedaży mają: rosnąca aktywność promocyjna producentów, przesunięcie granicy dostępności cenowej, która uczyniła tablet sprzętem osiągalnym niemal dla każdego, a także generalny trend. W najbliższych tygodniach rynek czeka jeden z najintensywniejszych okresów sprzedażowych roku – zakupy prezentów komunijnych.

– W przypadku zakupu tabletów można rozróżnić dwie podstawowe grupy konsumentów: tych, którzy kupują najdroższe i najbardziej zaawansowane modele i tym samym wyznaczają trendy wśród innych oraz tych, którzy te trendy podpatrują i pragną mieć podobne urządzenie, jednocześnie nie wydając większej kwoty – zauważa Michał Poroszewski, specjalista ds. marketingu sieci Neonet.

Decydując się na zakup tabletu, warto zadać sobie pytanie, do czego tak naprawdę chcemy go używać. Jeśli potrzebny jest nam on głównie do grania w gry czy korzystania z portali społecznościowych, to każde urządzenie sprawdzi się dobrze w tej roli. Jeżeli jednak mamy zamiar używać bardziej rozbudowanych aplikacji, przeglądać materiały multimedialne w najwyższej jakości czy korzystać z dodatkowych akcesoriów, warto zainwestować i kupić model z wyższej półki.

Kluczowa różnica, obok zakresu funkcji dodatkowych, leży w komforcie użytkowania, szybkości działania i jakości wyświetlanego obrazu. Istotny jest też rozmiar ekranu – zasadniczo tablety sprzedawane są w dwóch rozmiarach: 7 i 10 cali. Ze względu na wygodę użytkowania, lepiej zdecydować się na tablet o większej przekątnej ekranu. Jeżeli natomiast zależy nam na jak największej mobilności lub mamy zamiar używać go jako nawigacji samochodowej, lepiej kupić mniejszy model.

Większość klientów kupujących tablety posiada już w domu komputery stacjonarne bądź laptopy. O kupnie tabletu decydują względy praktyczne, wygoda oraz sposób, w jaki konsumujemy treści w internecie. Większość traktuje tablety jako źródło mobilnej rozrywki i używa ich do szybkiej komunikacji ze znajomymi czy surfowania w sieci bez względu na miejsce, w którym się znajdują.

Dzięki swoim małym rozmiarom i niskiej wadze, urządzenia te bardzo dobrze sprawdzają się w podróży. Są również idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie mogą się nigdzie ruszyć bez ulubionej lektury, a często rozmiar i waga bagażu nie pozwalają na zabranie ze sobą tradycyjnej książki.

Niektóre urządzenia są również wyposażone w GPS – dzięki temu bardzo dobrze sprawdzą się jako nawigacja samochodowa bądź zastępują mapę podczas wycieczki po mieście. Osoby, które nie mogą przegapić ulubionego serialu czy meczu piłkarskiego, mają możliwość zakupu modeli wyposażonych w tuner telewizji cyfrowej Dvb-t.

Klienci, którzy decydują się na używanie tabletów do pracy, często decydują się na droższe, a co za tym idzie bardziej zaawansowane technologicznie i wydajniejsze modele, które pozwalają na pracę z wieloma aplikacjami jednocześnie.

Dzięki dodatkowo zainstalowanej klawiaturze możemy komfortowo pracować, odpisywać na maile czy przygotowywać dokumenty gdziekolwiek będziemy. Urządzenia bardzo dobrze sprawdzają się podczas pracy w terenie lub gdy musimy zaprezentować klientowi nasz produkt, a nie zawsze mamy miejsce na rozłożenie laptopa.

Kluczowa w przypadku tabletów jest personalizacja – możliwość instalowania dodatkowych aplikacji zapewnia dostęp do stale rosnącej liczby funkcji, służących do niezliczonej liczby zastosowań biznesowych, naukowych
i rozrywkowych. Zasadniczo nie ma modeli adresowanych typowo dla dorosłych, dzieci, głównie do pracy lub rozrywki.

– Podobnie jak w przypadku telefonów czy komputerów, to od nas zależy, co znajdzie się w tablecie. Biznesmen skorzysta z aplikacji z notowaniami giełdowymi, sportowiec z aplikacji pokazujących ilość przejechanych kilometrów i spalonych kalorii, a dzieci z całej masy gier i programów interaktywnych służących zabawie i nauce – mówi Michał Poroszewski.

Fot. Getty Images

Exit mobile version