Site icon Bizrun.pl

Atak Design – jak oni to robią?

Rozmowa z Konradem Jęckiem odpowiedzialnym za działania e-commerce w sklepie internetowym Atak Design.

Atak Design to salon sprzedaży, galeria sztuki użytkowej, usługi projektowania wnętrz. Skąd pomysł na otworzenie także sklepu internetowego?

Decyzja o utworzeniu sklepu w internecie była wypadkową wielu czynników. Przede wszystkim naszym celem było dostosowanie oferty do oczekiwań klientów, którzy coraz częściej i chętniej odwiedzali naszą – bardzo jeszcze wtedy statyczną – stronę.

Dzięki temu, że oferujemy oryginalne produkty wysokiej jakości, otrzymywaliśmy bardzo dużo zamówień czy to w formie e-maila, czy zapytań telefonicznych. Był to dla nas wyraźny sygnał, że nasi klienci są gotowi, by dokonywać zakupów zdalnie.

Sklep internetowy jest również doskonałym narzędziem wspierającym tradycyjną sprzedaż w naszym salonie.

Jak wygląda profil Państwa klienta? Czy w ogóle w Polsce jest zapotrzebowanie na tego typu asortyment?

Nasi klienci to osoby, które tworząc swoją przestrzeń – czy to w domu, czy w biurze – dbają o najwyższy poziom wzornictwa i wykonania użytych mebli, oświetlenia i dodatków. Ludzie, którzy na przekór zmieniającym się modom, wybierają ponadczasowe meble, które dzięki swojemu designowi i jakości opierają się biegowi lat i śmiało mogą być uznane za swego rodzaju inwestycję.

Większość oferowanych przez nas projektów jest nawet dziś postrzegana jako dzieła odważne i nowoczesne, pomimo tego, że zostały stworzone ponad pół wieku temu. Ba, istnieje całkiem spory rynek na używane meble klasyczne.

Rozumiem, że większość produktów sprowadzają Państwo z zagranicy, jak więc wygląda czas realizacji zamówienia? Jak zostały rozwiązane kwestie dostawy produktów o większych gabarytach oraz tych wymagających montażu?

W przypadku produktów sprowadzanych na zamówienie, a takie rzeczywiście są grupą dominującą, jesteśmy całkowicie uzależnieni od warunków narzucanych przez producentów.

Czas dostawy zwykle zawiera się pomiędzy dwoma a czterema tygodniami, czasem dochodzi do sześciu. Są to dokładnie takie same warunki, jakie możemy zaoferować w sklepie stacjonarnym.

Meble, to w dużej części przesyłki wielkogabarytowe i dość delikatne. Współpracujemy ze sprawdzonymi kurierami i oferujemy transport własny. Zawsze, kiedy wymagany jest specjalistyczny montaż, towar jest dostarczany przez naszego pracownika, który na miejscu montuje, np. meble USM.

Jakie cele postawiliście Państwo przed e-sklepem?

Nasz sklep internetowy od samego początku był projektowany jako bardzo istotny element istniejącego przedsięwzięcia, a nie jako dodatkowy, autonomiczny i samowystarczalny kanał sprzedaży.

Innymi słowy, staraliśmy się zbudować rozwiązanie wzbogacające naszą ofertę o źródło łatwodostępnej, czytelnej i zawsze aktualnej informacji o produktach, narzędzie promocji w internecie, nowy, wygodny sposób zamawiania i kupowania.

Ponieważ dotychczasowa forma działalności zapewniała już dotarcie do klientów w całym kraju, sklep internetowy nie przyniósł znaczącej rewolucji w tym zakresie – zmienił (czytaj – zdecydowanie ułatwił i poprawił) jedynie sposób kontaktu z klientami. Zdecydowanym priorytetem jest sprawne działanie biznesu jako całości.

Z jakich kanałów i form promocji korzystają Państwo przy reklamowaniu własnego e-sklepu?

Oferujemy produkty, które swoją popularność zawdzięczają jakości i ponadczasowemu wzornictwu. Współpracujemy z gazetami i portalami, które podzielają nasze spojrzenie na współczesny design, bierzemy udział w wydarzeniach kulturalnych związanych z wzornictwem i sztuką użytkową.

W sieci nie ulegamy pokusie zdobywania pierwszych miejsc w wyszukiwarkach za wszelką cenę – osiągamy je, być może wolniej, ale w sposób bardziej stabilny, poprzez budowanie serwisu z bogatą treścią.

Rozmawiała Karolina Bartnik-Kura – Shoper.pl

Jeśli i Ty jesteś właścicielem firmy i chcesz podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami, napisz do nas: redakcja @ bizrun.pl  – zadamy Ci kilka pytań, po czym bezpłatnie opublikujemy rozmowę.

Exit mobile version