Site icon Bizrun.pl

Branża fitness ma duże perspektywy

Eurobarometr Komisji Europejskiej wskazuje, iż w Polsce sport w obiektach oraz klubach sportowych uprawia zaledwie 14 proc. społeczeństwa, co w porównaniu z 50 proc. aktywnością mieszkańców Szwecji stanowi niewielki odsetek.

Wskaźniki zainteresowania Polaków sportem oraz przyjęty trend społeczny bycia fit zdradzają perspektywę rozwoju dla branży. Nasycenie rynku fitness w Polsce oscyluje w granicy 2 proc., natomiast średni wskaźnik europejski wynosi 7,9 proc. – zakładając zbliżenie do tego poziomu, przedsiębiorcy działający w branży mogą liczyć na duży potencjał wzrostu tego rynku.

Prowadzący kluby oraz ośrodki sportowe dostrzegają ten potencjał – blisko 90 proc. obiektów sportowych pozytywnie ocenia rynek oraz perspektywy rozwoju działalności. W 2010 roku już 59 proc. klubów zdecydowało się na rozszerzenie swojej oferty o nowe propozycje zajęć grupowych, natomiast 72 proc. obiektów postawiło na podnoszenie kompetencji swoich instruktorów.

Według raportu magazynu Body Life, w ciągu ostatnich lat 43 proc. badanych obiektów oraz klubów sportowych odnotowało wyraźny wzrost liczby klubowiczów, a w przypadku 23 proc. stan ten pozostał bez zmian.

– Wysokie zainteresowanie rynkiem fitness to przede wszystkim zasługa zmieniającej się świadomości Polaków, którzy coraz chętniej i częściej decydują się na aktywność sportową – mówi Ireneusz Sęk, prezes zarządu spółki Fabryka Formy SA.

– Pozytywne sygnały z rynku oraz odnotowywane wyniki firm działających w tym sektorze pozwalają liczyć na wzmocnienie pozycji tej branży na rynku – dodaje Sęk.

Dobra koniunktura branży fitness widoczna jest w zwiększającej się liczbie ośrodków posiadających pełne wyposażenie sportowe. Duża liczba klubów sportowych, by utrzymać swoją pozycję na rynku systematycznie poszerza proponowaną ofertę, jednak w asortyment fitness inwestują również publiczne ośrodki sportu i rekreacji, hotele, ośrodki SPA&Wellness, a także sanatoria.

– Nowoczesne punkty treningowe coraz częściej stają się istotnym elementem wyposażenia wielu ośrodków usługowych z segmentu beauty, sanatoriów, zakładów więziennych, a nawet przestrzeni miejskich – w ubiegłym roku zrealizowaliśmy blisko 100 zamówień na dostawę sprzętu sportowego oraz sprzedaliśmy 50 licencji na programy treningowe – twierdzi Sebastian Gazda, prezes spółki Star Fitness SA.

– Dzisiejsze inwestycje w punkty sportowe stanowią przedsięwzięcia pakietowe – poza wysokiej jakości sprzętem istotne jest zapewnienie doradztwa z zakresu zdrowego stylu życia oraz atrakcyjnych programów treningowych. Obecne kluby zdecydowanie różnią się od obiektów sportowych, jakie działały w Polsce jeszcze kilka lat temu. Dziś istotne są jakość oraz wysoki poziom usług, które determinują pozycję klubów w oczach potencjalnych klientów – dodaje Gazda

Szacowana wartość rynku fitness wynosi obecnie ponad 1 mld zł, natomiast w perspektywie trzech lat może ona wzrosnąć trzykrotnie.

Fot. Getty Images

Exit mobile version