Site icon Bizrun.pl

Darmowe warsztaty dla młodych-przedsiębiorczych

Idea Bank i Krajowa Izba Gospodarcza rozpoczynają współpracę przy projekcie „Młodzi Innowacyjni”, którego celem jest wspólne wspieranie polskich start-upów. Projekt w nowej odsłonie rozpoczyna się cyklem specjalistycznych warsztatów dla startujących przedsiębiorców.

Od początku tego roku tylko w formie jednoosobowej działalności gospodarczej przygodę z własnym biznesem rozpoczęło ponad 250 tysięcy Polaków. Można przypuszczać, że co najmniej jedną trzecią tych biznesów założyły osoby młode. Z badania przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku wynika bowiem, że nieco ponad 36 proc. mikro przedsiębiorców, prowadzących działalność gospodarczą w większych miastach, nie ukończyło 31 lat. Osoby mające mniej niż 26 lat prowadzą natomiast prawie 13 proc. wszystkich mikro biznesów.

– Z naszych doświadczeń wynika, że są to przede wszystkim przedsiębiorczy studenci, którzy zdobywając wiedzę i nawiązując studenckie kontakty, dochodzą jednocześnie do bardzo ciekawych pomysłów na własny biznes – mówi Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku.

Z raportu „Młodzi 2.0” stworzonego pod patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wynika z kolei, że młodzi Polacy są znacznie bardziej przedsiębiorczy niż młodzi mieszkańcy innych krajów Unii Europejskiej.

– Niemal 34 proc. przedsiębiorców w Polsce stanowią osoby w wieku do 30 lat, a to z kolei o ponad 10 proc. więcej niż średnia dla Unii – zauważa Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

Mając podobne doświadczenia we współpracy w przedsiębiorczymi Polakami, Idea Bank i Krajowa Izba Gospodarcza postanowiły połączyć siły i wspólnie realizować projekt „Młodzi Innowacyjni”.

– Jak sama nazwa wskazuje, jest to inicjatywa kierowana do młodych Polaków, którzy mają ciekawe pomysły na biznes. Chcemy wspierać takie osoby i zapewnić im bezpłatną pomoc, dzięki której będą mogli przekuć swoje innowacyjne koncepcje w przynoszącą dochód działalność gospodarczą – mówi prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

– Młode osoby mają niezwykle ciekawe pomysły, ale brak wiedzy i doświadczenia powoduje często, że na samych pomysłach się kończy. Pomysłodawcom brakuje po prostu praktycznego wsparcia, realnego spojrzenia na swoją koncepcję czy wreszcie finansowania. W przezwyciężeniu tych ograniczeń chcemy im pomóc – deklaruje przedstawiciel Idea Banku.

Dlatego w ramach inicjatywy „Młodzi Innowacyjni” Idea Bank i KIG podejmą szereg działań wspierających polskie startupy. Współpraca obu instytucji rozpocznie się od specjalistycznych warsztatów z zakresu finansowania nowych projektów, prowadzenia spotkań z inwestorami oraz budowania marki. Wśród partnerów inicjatywy znalazły się też m.in. szkoły wyższe, parki naukowo-technologiczne oraz biznesowe portale internetowe.

WAŻNE! Praktyczny start akcji „Młodzi Innowacyjni” zaplanowano na 28 listopada br. Tego dnia odbędą się pierwsze warsztaty inaugurujące inicjatywę. Udział w nich jest bezpłatny.

Wydarzenie ma charakter otwarty, a zaproszenie kierowane jest do startupów. Warsztaty odbędą się w siedzibie Krajowej Izby Gospodarczej mieszczącej się przy ul. Trębackiej w Warszawie.

Osoby chętne do wzięcia udziału w warsztatach mogą przesyłać zgłoszenia do Krajowej Izby Gospodarczej na adres: estusinska@kig.pl.

Fot. Getty Images

Exit mobile version