Site icon Bizrun.pl

Franczyza do 10 tys. zł

Rozpoczynamy cykl, w którym prezentować będziemy wybrane systemy franczyzowe. Na początek przyjrzyjmy się tym, które wymagają najmniejszego wkładu własnego.

Czy dysponując budżetem 10 tys. zł można założyć własną firmę w systemie franczyzowym? Okazuje się, że tak, choć warto wziąć pod uwagę prostą zasadę: im tańszy biznes, tym więcej zadań spada na właściciela.

Niższe koszty przekładają się na większą czasochłonność i pracochłonność. To od aktywności samego właściciela danego punktu franczyzowego zależeć będzie, czy jego firmie uda się przetrwać na rynku. Czasem ta aktywność przypominać może pracę handlowca lub nawet akwizytora.

Jednym z najtańszych systemów jest sieć Crazy Piramid Pizza. Otwarcie lokalu, w którym podawana będzie pizza w rożku, może kosztować zaledwie 5 tys. zł. Lokal może być kilkumetrowy, a pizza może być podawana na zewnątrz przez okienko. Opłata franczyzowa wyniesie 300 zł miesięcznie. Opłata licencyjna nie występuje. Sieć oferuje także inne możliwości współpracy, np. sprzedaż pizzy z przyczepy (w miejscach turystycznych) lub dołączenie pizzy do menu już działającego lokalu gastronomicznego.

Inna gastronomiczna sieć, która podaje w swoich materiałach, że można do niej przystąpić już przy wkładzie własnym w wysokości 5 tys. zł to Magiczna Kukurydza. Franczyzobiorca oferować będzie kukurydzę cukrową z różnymi sosami. Nie każdemu się jednak spodoba, że sprzedaż prowadzona jest z wózka do sprzedaży bezpośredniej.

Mając do dyspozycji 10 tys. zł, zająć można się nie tylko gastronomią. Swój talent handlowy możesz sprawdzić lub rozwinąć, zajmując się np. Reklamą w windach. Przystępując do sieci, otrzymasz wyłączność na danym obszarze. Do Twoich zadań będzie należało pozyskiwanie zarówno reklamodawców, jak i wind, w których można zamieścić reklamy. Koszt inwestycji szacowany jest na 8 tys. zł.

10 tys. zł (netto) kosztować będzie przystąpienie do sieci Free TV, która wydaje czasopismo z programem telewizyjnym i reklamami. Celem franczyzobiorcy jest pozyskiwanie zamówień na reklamy na swoim terenie oraz dystrybucja bezpłatnego pisma. Strony redakcyjne (okładka + program) pozostają w gestii franczyzodawcy. Abonament miesięczny za franczyzę wynosi 300 zł netto.

Jeśli nie czasopismo, to może portal? Klubowa.pl to serwis, który posiada swoje lokalne mutacje. W miejscowościach od 20 do 200 tys. mieszkańców koszty inwestycji wynoszą od 5 do 10 tys. zł. W większych miastach koszty są wyższe. Franczyzobiorca będzie prowadził serwis w swoim mieście i pozyskiwał reklamy.

Również z pozyskiwaniem reklamodawców będzie się wiązała działalność w sieci Paneli wizytówkowych. Biznes ten polega na instalowaniu specjalnych boksów z wizytówkami w dużych sklepach i galeriach handlowych, a następnie na zdobywaniu klientów firmowych (szczególnie z branż usługowych), którzy będą zamieszczali w boksach swoje wizytówki. Wizytówki będą z kolei mogli bezpłatnie pobierać klienci odwiedzający te lokalizacje. Koszt inwestycji szacowany jest na 7 tys. zł (netto).

Oryginalną usługę proponuje franczyzobiorcom Modry Słoń. Biznes ten polega na tworzenie książeczek, których bohaterami będą wymienione w nich z imienia i nazwiska pociechy klientów. Choć kwota inwestycji jest niewielka (wynosi ok. 1.800 zł), to jednak jej atrakcyjność ogranicza fakt, że jest to raczej okazja na „dorobienie” do pensji niż na wysokie dochody. Franczyzobiorca powinien znać wielu rodziców małych dzieci, aby móc zaoferować im personalizowane książeczki.

Choć dysponując stosunkowo niewielką kwotą, możesz spróbować sił w wielu franczyzach usługowych, trudno Ci będzie znaleźć jakąkolwiek ofertę związaną z prowadzeniem punktu handlowego.

Marcin Pietraszek


Exit mobile version