Site icon Bizrun.pl

Franczyza do 25 tys. zł

Jeśli szukasz najtańszej franczyzy – kliknij TUTAJ. Jeśli jednak chcesz prowadzić „prawdziwą” działalnością gospodarczą, a nie zajmować się akwizycją, więcej ofert dla siebie znajdziesz wśród programów wymagających zainwestowania ok. 20 tys. zł.

Analizując dostępne w Polsce programy franczyzowe, szybko można dojść do wniosku, że porządny (choć jeszcze stosunkowo skromny) biznes można rozkręcić dysponując kwotą ok. 20-30 tys. zł. To w tym przedziale cenowym pojawiają się oferty wielu sieci sklepowych i usługowych. Przyjrzyjmy się kilku z nich.

Sklepy

Outletowa sieć odzieżowa Okazja w wymaganiach finansowych dla franczyzobiorców podaje tylko jedną wartość. Partner musi wydać min. 20 tys. zł na pierwsze zatowarowanie sklepu, przy czym od razu może liczyć na odroczony termin płatności. Nie są pobierane żadne opłaty licencyjne. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni 20-30 m.

Podobnie będzie kosztowała inwestycja w sklep odzieżowy sieci Okay. Franczyzodawca określa sumę inwestycji na 19.999 zł. Do tego trzeba dysponować lokalem o powierzchni min. 30 m. Twórcy franczyzy zapewniają bezpłatne manekiny i elementy wystroju wnętrza, a także doradztwo i szkolenia, w tym pomoc w pozyskaniu środków unijnych. Zaletą systemu jest z pewnością brak opłaty bieżącej.

Sprzedaż ubrań to jednak nie jedyna możliwość. Za 20 tys. zł można otworzyć Euro-Salon Prasowy o pow. 15 m. Środki te wystarczą, by pokryć koszty zatowarowania, kaucję za wyposażenie oraz czynsz za pierwszy miesiąc wynajmowania lokalu (w wypadku wyboru lokalu z puli należącej do franczyzodawcy). W tym wypadku 20 tys. zł powinno stanowić niemal pełny koszt inwestycji. Niemal, bo doliczyć należy opłatę licencyjną w wysokości 2 tys. zł.

25 tys. zł to minimalna wartość inwestycji w sklep sieci Dobrewina.pl. Franczyzobiorca powinien kupić lub wynająć lokal o powierzchni min. 20 m. Sieć nie wymaga żadnych opłat licencyjnych, zapewnia natomiast szkolenie i wsparcie w zakładaniu i prowadzeniu małego, skromnie wyposażonego sklepiku z winami.

Handel i usługi łączy w sobie sieć Printeria. Minimalna wartość inwestycji wynosi 15 tys. zł. Koszt ten pokrywa opłatę licencyjną, szkolenie i wyposażenie lokalu. Printeria zajmuje się sprzedażą i regeneracją tonerów i katridżów do drukarek. Nowe punkty mogą powstawać w miejscowościach liczących przynajmniej 50 tys. mieszkańców.

Usługi

O ile współpraca z Printerią nie wymaga doświadczenia, o tyle będzie ono wymagane przy tworzeniu punktu franczyzowego firmy Promstar.pl. Sieć ta działa w dużych miastach i organizuje przetargi samochodów i innych ruchomości dla firm i urzędów. Przystąpienie do sieci wymaga inwestycji rzędu 15-25 tys. zł. Opłata wstępna pokrywa m.in. wynajęcie oraz ubezpieczenie parkingu i magazynu, urządzenie i wyposażenie biura, a także elementy identyfikacji wizualnej.

20 tys. zł wymaga założenie biura nieruchomości w ramach sieci Emmerson. Do tego dochodzi opłata licencyjna (min. 1.800 zł miesięcznie) oraz 300 zł opłaty marketingowej. Osoba, która chce założyć punkt franczyzowy, powinna mieć licencję pośrednika nieruchomości lub podjąć współpracę z taką osobą. Trzeba także wykazać się dobrą znajomością lokalnego rynku nieruchomości, a nawet przygotować odpowiedni biznes plan.

Podobnych kosztów będzie wymagało założenie jednostki Music School. Do prowadzenia szkoły muzycznej przyda się jednak odpowiednie wykształcenie, potrzebne jest też posiadanie prawa do minimum dwóch pomieszczeń, w których można prowadzić zajęcia muzyczne. Inwestycja w wyposażenie i adaptację lokalu wiąże się z kosztem ok. 15-30 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć 5 tys. zł opłaty licencyjnej oraz 1.600 zł opłaty miesięcznej.

Ciekawą propozycją może być także założenie oddziału firmy leasingowej, która działa na zasadzie pośrednictwa w sprzedaży usług wielu firm współpracujących z siecią Leasing-Experts. W tym wypadku opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł (brutto), zaś opłata miesięczna to 100 zł (netto). Po odbyciu szkolenia partner powinien otworzyć biuro w lokalu o powierzchni min. 20 m.

Przedstawione oferty stanowią tylko przykłady programów franczyzowych, do których można przystąpić inwestując stosunkowo niewielkie sumy pieniędzy. Wybór franczyz, których minimalny koszt zamyka się w 25 tys. zł jest naprawdę bogaty i każdy przedsiębiorca powinien znaleźć wśród nich coś dla siebie.

Warto jednak dokładnie przeanalizować każdą z ofert, aby nie być zaskoczonym szczegółowymi wymaganiami oraz dodatkowymi kosztami, o których franczyzodawcy nie zawsze informują w swoich podstawowych materiałach informacyjno-promocyjnych.

Marcin Pietraszek

Exit mobile version