Site icon Bizrun.pl

Jeśli chcesz założyć restaurację…

…zapoznaj się z wynikami badań przeprowadzonych przez miesięcznik Reader’s Digest. Dowiesz się z nich, na co Twoi przyszli klienci zwrócą szczególną uwagę.

Jakość serwowanych potraw jest dla Polaków najważniejsza. Według 75 proc. badanych jest to czynnik wpływający na decyzję o wyborze restauracji. W analogicznej sondzie przeprowadzonej w Niemczech aż 95 proc. respondentów stwierdziło, że jakość potraw jest dla nich kluczowa.

Od Niemców różni nas także podejście do atmosfery lokalu: 54 proc. polskich respondentów zwraca uwagę na klimat panujący w restauracji; istotny dla aż 87 proc. Niemców.

Co ciekawe, ceną potraw kieruje się mniej niż połowa ankietowanych Polaków, co wyraźnie różni nas od Niemców (koszt wizyty w restauracji jest ważny dla 66 proc. niemieckich respondentów).

Rodzaj serwowanej w restauracji kuchni jest ważniejszy dla naszych sąsiadów zza zachodniej granicy – zwraca na to uwagę 85 proc. niemieckich respondentów, w Polsce jedynie 35 proc. ankietowanych.

Niemcy zdecydowanie częściej sugerują się również rekomendacjami (71 proc.); opiniami znajomych i rodziny kieruje się jedynie 27 proc. Polaków.

Podejmując decyzję o wyborze konkretnej restauracji, Polacy rzadko zwracają uwagę na jej położenie (22 proc.), w przeciwieństwie do połowy niemieckich respondentów, dla których jest to istotny czynnik.

Jedna trzecia Niemców przy wyborze restauracji zwraca uwagę na wielkość serwowanych porcji. W Polsce rozmiar dań odgrywa istotną rolę jedynie dla 17 proc. badanych.

– Najnowszy sondaż miesięcznika Reader’s Digest pokazuje, że Polacy cenią restauracje przede wszystkim za jakość serwowanych potraw i klimat panujący w lokalu. Jeśli możemy rozkoszować się smakiem dań w niepowtarzalnej atmosferze, jesteśmy w stanie dojechać do restauracji i zapłacić więcej, bez względu na rodzaj kuchni czy wielkość serwowanych porcji – mówi Piotr Wierzbowski, redaktor naczelny polskiego wydania Reader’s Digest.

Fot. Getty Images

Exit mobile version