Site icon Bizrun.pl

Lokal dla Twojej firmy

Wybór miejsca, w którym będziesz prowadził działalność gospodarczą to wcale nie błaha sprawa. Od lokalu i jego lokalizacji mogą zależeć Twoje zyski.

Aby wybrać najwłaściwsze miejsce na biuro lub sklep, warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. W zależności od tego, jaką działalność prowadzi Twoja firma, inny lokal będzie odpowiedni.

Położenie

Przede wszystkim powinieneś zdecydować czy chcesz umiejscowić swoją firmę w centrum miasta, na jej obrzeżu, czy może poza miastem.

O ile zakład produkcyjny może być zlokalizowany na peryferiach, co zapewni niższy czynsz i łatwiejszy dostęp ciężarówek, o tyle sklep powinien być tam, gdzie mieszkają, pracują lub często robią zakupy potencjalni klienci.

Apteka obok przychodni zdrowia, kwiaciarnia przy kościele, butik z bielizną w pasażu handlowym – to powinno się sprawdzić.

W przypadku biura, w którym spotykasz się z klientami biznesowymi, siedziba firmy może znajdować się poza centrum, ale dojazd do niej powinien być wygodny.

Otoczenie

Warto zwrócić uwagę nie tylko na samą siedzibę sklepu lub biura, ale także na otoczenie. Czy obok budynku są miejsca parkingowe? Czym zajmują się sąsiednie firmy? Ekskluzywny salon jubilerski na ulicy słynącej z sex-shopów i sklepów monopolowych może się nie przyjąć… Podobnie jak tani sklep monopolowy w pasażu z drogą odzieżą.

Dostęp

Jeśli zakładasz sklep, klient powinien dostać się do niego w jak najłatwiejszy sposób. Najlepiej, jeśli można wejść do niego wprost z ulicy (lub z głównej alejki w galerii handlowej). Jeśli trzeba wejść po schodkach albo kluczyć zanim znajdzie się wejście, wielu klientów to zniechęci.

W przypadku biura nie jest dobrze, jeśli dostać się do niego można jedynie bocznym lub tylnym wejściem. Nie zaszkodzi natomiast winda. Zniechęcać może jej brak – szczególnie, gdy firma znajduje się wyżej niż na pierwszym piętrze.

Powierzchnia

Wybierając lokal nie daj się ponieść zbyt dużej fantazji. Prawda, że olbrzymie biuro będzie przestronne, ale koszty jego utrzymania będą bardzo wysokie.

Nie daj się też skąpstwu. Być może na razie wystarczy Ci maleńki lokal, ale siedziby firmy lepiej nie zmieniać zbyt często. Weź pod uwagę możliwość zatrudnienia kilku dodatkowych osób w przyszłości.

Wybierz powierzchnię, która będzie wystarczająca przez kilka najbliższych lat dla firmy, która systematycznie się rozrasta.

Infrastruktura

Zwróć uwagę czy w budynku dostępny jest telefon i internet. Jeśli nie, to czy można je podłączyć. Czy jest kuchnia? Czy jest toaleta? Jedna czy więcej? W jakich miejscach są zlokalizowane? A co z ogrzewaniem? Jak wygląda kwestia wentylacji? Te techniczne aspekty w codziennym użytkowaniu lokalu okażą się bardzo ważne.

Standard

Standard lokalu przekłada się na wygodę i prestiż. Na początku może się to wydawać błahostką, w praktyce jednak samopoczucie Twoje i pracowników będzie lepsze, jeśli pracować będziecie w miejscu komfortowym, zadbanym, dobrze wykończonym. Takiego miejsca nie będziesz też musiał wstydzić się przed klientami i innymi osobami odwiedzającymi firmę. Chodzi przy tym nie tyle o luksus, co o zwykłą wygodę i czystość.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version