Site icon Bizrun.pl

Młodzi chętnie zakładają firmy

Jeszcze 10 lat temu ponad jedna trzecia polskich przedsiębiorców decydowała się na własny biznes z przymusu – na skutek bezrobocia lub trudnej sytuacji zawodowej.

Dziś jedna trzecia nowych firm zakładana jest przez osoby do 30. roku życia. Młodzi polscy biznesmeni są grupą niezwykle kreatywną, dostrzegającą potrzeby rynku i gotową do podejmowania ryzyka.

Według ankiety przeprowadzonej dla Fundacji Polska Przedsiębiorcza, 18 proc. młodych osób uważa, że najważniejszym bodźcem do rozpoczęcia własnego biznesu są trudności ze znalezieniem pracy.

Trudna sytuacja gospodarcza to czynnik istotny dla 11,5 proc. Dla wielu Polaków naturalną konsekwencją utraty pracy jest właśnie praca na własny rachunek.

Z badań Fundacji Initium wynika, że aż 78 proc. młodych Polaków jeszcze na studiach myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej. Na przeszkodzie staje jednak ogrom biurokracji, wysokie składki na ubezpieczenie zdrowotne, skomplikowane i często zmieniające się przepisy.

– Często brak wiedzy praktycznej oraz kłopoty z pozyskaniem finansowania, w szczególności ze źródeł pozabankowych, to także bariery dla młodych przedsiębiorców – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Mimo tych wszystkich utrudnień, Polacy są najbardziej przedsiębiorczym narodem w Unii Europejskiej, świetnie odnajdującym się na rodzimych i zachodnich rynkach. Według szacunków BPCC w Wielkiej Brytanii funkcjonuje już 40 tys. firm z branży usługowej założonych przez Polaków.

Podstawowym problemem początkujących przedsiębiorców jest brak doświadczenia oraz biznesowego wykształcenia. Badania PKPP Lewiatan pokazują, że 68 proc. Polaków uważa, że edukacja dla osób prowadzących działalność gospodarczą jest bardzo ważna. 49 proc. badanych twierdzi, że nie należy do osób dobrze poinformowanych o możliwościach edukacji i szkoleniach biznesowych.

Wątpliwości odnośnie własnych umiejętności i wiedzy oraz brak poczucia przygotowana do prowadzenia własnej firmy to problemy dla 40 proc. Polaków. Pozostają im więc szkolenia, na które w początkowej fazie rozwoju firmy po prostu nie ma czasu.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak e-learning, brak biznesowego wykształcenia nie zamyka młodym przedsiębiorcom drogi do prowadzenia własnego biznesu. Edukacja przez internet zapewnia ciągłość w zdobywaniu nowej wiedzy i umiejętności.

Szkolenia on-line są idealnym rozwiązaniem dla młodych przedsiębiorców, posiadających świeże spojrzenie na biznes i gospodarkę, pragnących stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.

Takie możliwości daje portal szkoleniowy Akademii PARP. Szkolenia e-learning Akademii PARP są praktyczne, wprowadzają młodego przedsiębiorcę w zagadnienia rozwoju własnej firmy, pozyskiwania kapitału obrotowego, negocjacji handlowych, zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami czy tworzenia planu marketingowego.

Akademia PARP to portal szkoleniowy, zapewniający przedsiębiorcom i pracownikom mikro, małych i średnich firm bezpłatny dostęp do wiedzy biznesowej. Pod adresem www.akademiaparp.gov.pl znajduje się 31 szkoleń e-learning w pięciu obszarach tematycznych.

Z portalu Akademii PARP można korzystać wszędzie i zawsze, a szczególnym udogodnieniem dla młodych przedsiębiorców jest indywidualne planowanie czasu edukacji. Wystarczy pół godziny nauki każdego dnia, aby w ciągu 2 miesięcy ukończyć szkolenie i otrzymać certyfikat potwierdzający zdobyte umiejętności.

Fot. Getty Images

Exit mobile version