Site icon Bizrun.pl

Pielęgnacja włosów, ciała lub… trawnika

Sieci franczyzowych nieustannie przybywa. Spośród tych najnowszych wybraliśmy 3, każdą innego typu.

Dbanie o kondycję ciała, pielęgnacja włosów, a może pielęgnacja… trawników? Każdy może znaleźć biznes odpowiedni dla siebie.

Włosy

Affinage Polska to szczecińska firma, która zajmuje się dystrybucją profesjonalnych kosmetyków fryzjerskich. W związku z tym produkty dostarczane są tylko do salonów, za pośrednictwem dystrybutorów. Dystrybutorzy natomiast mają wyłączność terytorialną i tylko u nich można zakupić produkty (w całej Polsce w takiej samej cenie).

Aby reprezentować sieć Affinage Salon Professional nie trzeba dysponować lokalem. Dystrybucja opiera się na bezpośrednim dostarczaniu kosmetyków do salonów fryzjerskich. Co istotne, sam franczyzobiorca nie musi mieszkać w miejscu, gdzie będzie prowadził dystrybucję.

Franczyzodawca zapewnia stałe szkolenia produktowe, sprzedażowe, motywacyjne, książkę operacyjną oraz wyłączność terytorialną.

Ile trzeba wydać, aby rozpocząć współpracę? Minimalna kwota inwestycji określona została na poziomie 90 tys. zł. Do tego doliczyć należy 5 tys. zł opłaty wstępnej oraz 2 tys. zł opłaty bieżącej. Plusem jest brak opłat marketingowych. Od franczyzobiorcy wymagana jest pełna dyspozycyjność.

Ciało

Mrs.Sporty to osobisty klub sportowy, który ma dla swoich klientek nie tylko metodę treningową , ale i żywieniową. Zgodnie z programem, klientki powinny ćwiczyć 3 razy w miesiącu po 30 minut. Taka koncepcja umożliwia paniom wspólne ćwiczenia, a obecny w pobliżu trener zawsze jest do ich dyspozycji.

Jak podaje franczyzodawca, „formuła Mrs.Sporty realizowana jest przy współpracy z partnerami franczyzowymi firmy w przejrzyście urządzonych klubach, które mają swój wyjątkowy wkład w życie lokalnych społeczności”.

Otwarcie klubu wiąże się z inwestycją rzędu 220 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 60 tys. zł. Niestety, z franczyzodawcą trzeba podzielić się zyskami. Opłata bieżąca wynosi 5,7 proc. obrotu netto, a opłata marketingowa 2,3 proc.

Trawnik

Mr. Green Grass pewnie nie będzie bezpośrednią konkurencją dla Mrs.Sporty. Mr. Green Grass to propozycja dla tych przedsiębiorców, którzy lubią pracę na świeżym powietrzu, i to bez względu na pogodę!

Jak czytamy w prezentacji firmy, „w pełni wyposażona ekipa zapewnia pełny pakiet zabiegów pielęgnacyjnych trawnika dla naszych klientów. Nasze zabiegi są dokładnie zaplanowane w zależności od pory roku.”

Franczyza opiera się na 7-letniej umowie obejmującej określony obszar terytorialny. Po tym czasie umowę można będzie przedłużyć.

Mr. Green Grass pomaga swoim partnerom w przygotowaniu biznesplanu, a następnie w przygotowaniu pojazdu i urządzeń. Startowy zestaw materiałów powinien wystarczyć na 3-miesięczny program pielęgnacji. Do tego dochodzi program szkoleniowy, a nawet odpowiednie narzędzia (zarówno te ogrodowe, jak i informatyczne).

Aby przystąpić do tego systemu, trzeba posiadać 40 tys. zł oraz samochód dostawczy. Wymagana jest także opłata wstępna – 15 tys. zł. Opłata bieżąca wynosi 7 proc. od obrotu, a marketingowa – 3 proc.

Opr. MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version