Właśnie zakładasz firmę. Uważasz za oczywiste, że potrzebujesz strony internetowej. Nie stawiaj jednak na bylejakość. Dokładnie przemyśl, co chcesz na niej umieścić.
Jeśli świadczysz usługi, wystarczy Ci skromna strona z kilkoma podstronami. Bardziej rozbudowany będzie sklep internetowy, ale i tam znajdzie się pewnie zakładka „O nas”. Tak więc każda strona firmowa zawiera (lub powinna zawierać) zestaw informacji, które dociekliwym odwiedzającym (potencjalnym klientom i kontrahentom) udzielą odpowiedzi na pytania:
1) Kto świadczy usługi?
2) Co konkretnie robi (jaki jest zakres usług)?
3) Gdzie prowadzi działalność?
4) Kiedy (w jakich dniach i godzinach)?
5) Dlaczego (co stanowi jego cel, misję)?
Twoja strona będzie lepsza, jeśli weźmiesz pod uwagę kilka poniższych wskazówek.
Profesjonalny wygląd
Skończyły się czasy, kiedy wystarczyło mieć „jakąś” stronę internetową. Dziś ważne jest, by była ona funkcjonalna i estetyczna. Jeśli sam nie jesteś w stanie takiej przygotować, zgłoś się do profesjonalistów. Zanim jednak złożysz zamówienie na gotową witrynę, sprawdź, jak wyglądają wcześniejsze prace danego wykonawcy.
Wykorzystaj prawdziwe zdjęcia
Plagą internetu jest stosowanie fotografii zakupionych w bankach zdjęć. O ile ma to uzasadnienie w wypadku portali informacyjnych, o tyle bardzo źle wpływa na wizerunek firmy, która takimi fotografiami prezentuje „działalność własną”.
To prawda, że w sieci możesz kupić piękne, profesjonalne zdjęcia przedstawiające np. uśmiechniętych ludzi. Możesz wstawić je na stronę, na której opisujesz zespół pracowników. Ale co z tego? Kto uwierzy, patrząc na modeli z fotografii, że to Twój zespół?
Czytelnicy Twojej strony szukają na niej prawdziwych informacji, a więc zależy im na autentyczności. Skoro zdjęcia nie są prawdziwe, to może i reszta informacji nie ma nic wspólnego z rzeczywistością? Jeśli chcesz mieć ładne zdjęcia na stronie, zgłoś się do fotografa.
Używaj zrozumiałego języka
Przygotuj takie treści, które będą zrozumiałe dla Twoich potencjalnych klientów. Unikaj fachowego słownictwa lub branżowego żargonu. Używaj słów, które będą powszechnie zrozumiałe dla osób, do których kierujesz swoją ofertę. Gdy będziesz już miał gotowy tekst, skonsultuj go z osobą, którą uważasz za osobę podobną do swego typowego klienta. Weź pod uwagę jej spostrzeżenia.