Site icon Bizrun.pl

Zarabiaj na telebimie

Postawienie własnej elektronicznej tablicy wyświetlającej reklamy nie należy do najtańszych inwestycji, może jednak szybko się zwrócić i przynosić spore zyski.

Aby postawić cyfrowy billboard, przede wszystkim potrzebować będziesz odpowiedniej lokalizacji.

Najlepsze są oczywiście centra miast i miejsca przy ruchliwych skrzyżowaniach, gdzie dużej liczbie przechodniów towarzyszy duża ilość samochodów. Jeśli w jakimś miejscu ustawiają się korki, dla właściciela takiej tablicy to także dobrze – wówczas więcej osób zwróci uwagę na reklamy.

WAŻNE! Jeśli uda Ci się nabyć lub wynająć działkę w atrakcyjnym miejscu, potrzebny Ci będzie jeszcze telebim. Jego zakup wiąże się z wydatkiem ok. 200-250 tys. zł.

Elektroniczny billboard działa podobnie jak ekran komputera, na którym uruchomiany jest pokaz slajdów. Ekran wyświetla w zaprogramowanej kolejności grafiki lub klipy z reklamami. Dzięki  technologii LED, duży ekran widoczny jest nawet z dużej odległości.

JAK TO DZIAŁA? Reklamy prezentowane są cyklicznie. Klient płaci, po pierwsze, za czas prezentacji jego oferty (np. 5, 15, 30 sekund), a po drugie za częstotliwość wyświetlania (np. co 5, 10, 15 minut). Emisje reklam rozliczane są w systemie miesięcznym.

Ceny reklam zależą przede wszystkim od lokalizacji. W małych i średnich miastach ceny miesięcznych kampanii rozpoczynają się od kilkuset złotych. Np. wyświetlanie spotów w Katowicach kształtuje się w granicach od 2 do 16 tys. zł netto miesięcznie, ale w małym Ciechanowie koszty te wynoszą od 500 do 900 zł netto.

Dla właściciela telebimu istotne jest, że taki biznes nie generuje dużych kosztów. Właściwie jedyne wydatki wiążą się z zakupem i późniejszym serwisowaniem telebimu (niestety, awarie zdarzają się często). Do tego dochodzi wynagrodzenie dla handlowca, o ile przedsiębiorca nie pozyskuje klientów samodzielnie.

Niskie koszty funkcjonowania takiej działalności sprawiają, że inwestycja szybko się zwraca, a za zarobione pieniądze można… stawiać kolejne billboardy!

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version