Site icon Bizrun.pl

Przebojowa młodzież, profesjonaliści, eksperymentatorzy

Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa szczególnie doceniająca najnowsze technologie – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson.

Przebojowa młodzież, profesjonaliści, eksperymentatorzy – tak nazwał Ericsson trzy grupy użytkowników internetu, które wyznaczają trendy konsumenckie. W Polsce takich pionierów jest aż 6,1 mln.

UWAGA! Z badań Ericsson Consumer Lab wynika, że odsetek takich osób w Polsce jest większy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej.

Stanowią one w naszym kraju ok. 32 proc. wszystkich internautów. To poziom porównywalny do Wielkiej Brytanii (33 proc.) i zaawansowanych technologicznie Stanów Zjednoczonych (32 proc.)  ale wyższy niż w Niemczech (28 proc.) czy we Włoszech (29 proc.).

Fakt, że grupa ta w Polsce jest tak liczna, dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii. To właśnie te 32 proc. internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy – tak zwanych naśladowców i maruderów, którzy jako ostatni przyswajają sobie nowe rozwiązania.

Na następnej stronie: więcej o poszczególnych grupach

Grupa przebojowej młodzieży to 7 proc. polskich internautów. To osoby w wieku od 15 do 24 lat. Cenią dobrą zabawę, lubią wyrażać siebie, fascynuje ich sukces materialny i modne marki.

Dla nich technologia jest czymś oczywistym. Chcą stale łączyć się z internetem, słuchać muzyki, chcą mieć najnowsze modele telefonów. Korzystają z wielu nowych usług i technologii. Nie są lojalni wobec marek – wybierają to, co jest obecnie na topie.

Profesjonaliści stanowią 10 proc. internautów. Ponad 70 proc. z nich mieści się w przedziale wiekowym 25-39 lat.

Profesjonaliści bardzo poważnie podchodzą do swoich karier. Miarą sukcesu są dla nich nie tylko dobra materialne, ale również indywidualne osiągnięcia. Są otwarci na nowe technologie i najbardziej cenią w nich funkcjonalność. Wybierają telefony stylowe i biznesowe.

Eksperymentatorzy to grupa, która lubi się wyróżniać z tłumu. Stanowią 15 proc. wszystkich internautów. Dbają o swój wizerunek, są ambitni i kreatywni. Lubią korzystać z najnowszych technologii i chwalić się nimi.

To dla operatorów szczególnie ciekawa grupa, ponieważ jest bardzo otwarta na nowe usługi telekomunikacyjne. 43 proc. spośród eksperymentatorów ma od 25 do 39 lat, kolejne 19 proc. to osoby od 40 do 49 lat.

fot. Getty Images

Exit mobile version