Site icon Bizrun.pl

Polacy chętnie płacą za gry

Internet coraz częściej dostarcza nam informacji i rozrywki, za które musimy zapłacić. Kupujemy chętnie, chociaż są treści, które cieszą się większą popularnością niż inne. Należą do nich gry online.

Z sondażu przeprowadzonego przez PBI wynika, że w internecie najchętniej płacimy za gry on-line. 1/4 respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób zadeklarowało, że płaci za dodatkowe opcje związane z grami jak np. dodatkowe „życie” czy dostępna tylko za opłatą „broń”.

Niewiele mniej kupuje przez internet gadżety związane z telefonem, takie jak tapety czy dzwonki. Internauci dość chętnie kupują także materiały wideo – filmy, programy telewizyjne. Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków).

Najmłodsi respondenci (15-24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35+ najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.

Według badania Megapanel, gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu – aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14. roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego przez PBI sondażu, starsi chętniej za gry online płacą.

Warto przyjrzeć się także, na co pieniądze w sieci wydają kobiety, a na co mężczyźni.

Okazuje się, że o ile internauci i internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują mężczyźni. Kobiety wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu lub innych programów telewizyjnych.

Fot. Getty Images

Exit mobile version