Przeszło co piąty sklep internetowy w Polsce zarejestrowany jest w województwie mazowieckim – wynika z badania eCommerce Index, przeprowadzonego przez CubeRoot.pl we współpracy z Dontpay.pl w grudniu 2011.
Drugim bardzo aktywnym ośrodkiem na mapie e-commerce jest województwo śląskie (ponad 13%), a także dolnośląskie (prawie 9%). Kolejne pozycje różnią się między sobą minimalnie – wielkopolskie(8,6%), łódzkie (8,3%) i małopolskie (7,9%).
– Rynek e-commerce jest silnie skoncentrowany w kilku ośrodkach – twierdzi Marcin Walocha z Dontpay.pl.
– Wystarczy policzyć, że w sześciu województwach skupionych jest prawie 70% e-sklepów w Polsce i według naszych szacunków, blisko 3/4 wszystkich przychodów. Mam wrażenie, że przedsiębiorcy w mniejszych ośrodkach nie odkryli jeszcze możliwości, jakie otwiera przed nimi e-commerce, pozwalający przekraczać ograniczenia związane z niewielkimi rynkami lokalnymi – dodaje Marcin Walocha.
Prawdziwe białe plamy na mapie handlu internetowego w Polsce stanowią województwa: opolskie (1% sklepów), świętokrzyskie (1%), warmińsko-mazurskie(1,6%), a także podlaskie (1,6%) i lubuskie (2,2%).
W tych pięciu województwach skupione jest zaledwie 7% wszystkich sklepów internetowych w Polsce.
fot. www.sxc.hu