Site icon Bizrun.pl

Canal+ może zapłacić olbrzymią karę

Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki – uznała Prezes UOKiK. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na przedsiębiorcę została nałożona kara ponad 1,8 mln zł.

Postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki. Canal+ Cyfrowy informował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.

Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę.

Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem.

Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1 806 304 zł.

Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

Źródło: UOKiK
Fot. Getty Images

Exit mobile version