Site icon Bizrun.pl

Małe firmy doceniają e-kantory

Ostatnie badanie TNS Pentor dotyczące znajomości usług kantorów internetowych pokazuje, że już 42 proc. przedsiębiorców zna tę kategorię. Także właściciele internetowych kantorów potwierdzają wzrost liczby klientów biznesowych.

Kantory internetowe pojawiły się w polskiej sieci już dwa lata temu. Prawdziwy boom rynek wymiany walut online przeżywa jednak w tym roku. Wymiana w sieci szybko znalazła zwolenników przede wszystkim wśród kredytobiorców spłacających kredyty hipoteczne w walucie. Korzyściami płynącymi z transakcji w kantorach internetowych zaczynają interesować się również małe i średnie przedsiębiorstwa.

– Duże firmy stoją w lepszej pozycji w negocjacjach spreadu z bankami. Mniejsze przedsiębiorstwa wybierają kantory internetowe, w których przy dużych kwotach również mogą negocjować ceny – mówi Paweł Kyć, dyrektor marketingu serwisu Internetowykantor.pl.

Sukces e-kantorów opiera się przede wszystkim na bardzo korzystnych kursach walutowych. Kantor internetowy ma spread na poziomie 3 groszy, natomiast banki standardowo około 25 groszy. Przy wymianie 20 tys. euro, średnia oszczędność to 3 tys. zł, w porównaniu do standardowej oferty banków. Korzyści z wymiany waluty w internecie to więc oszczędność rzędu 3-6 proc.

– Z wymiany walut w internetowym kantorze korzystamy od sierpnia zeszłego roku – mówi Jerzy Szostek, prezes warszawskiej firmy Consimpex oraz serwisu Royaltastes.eu, zajmującego się m.in. importem cejlońskich herbat oraz włoskich kaw z półki premium.

– Przekonały nas przede wszystkim niskie spready, dokonywanie transakcji w realnym czasie, a także możliwości wybierania najkorzystniejszych kursów. Nie bez znaczenia jest także profesjonalne i indywidualne podejście do każdego klienta – dodaje.

TNS Pentor przeprowadził badania znajomości oraz usług e-kantorów. Wynika z nich, iż najważniejszym czynnikiem, którym kierują się przedsiębiorcy przy wyborze miejsca wymiany waluty jest korzystny kurs wymiany (54 proc.). Jedna czwarta firm stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i pewność transakcji.

W samym tylko serwisie Internetowykantor.pl w ciągu ostatnich 3 miesięcy liczba klientów biznesowych wzrosła o blisko 20 proc, a wartość wymiany w tym okresie zwiększyła się o jedną czwartą.

Kantory internetowe pomału stają się więc codziennym narzędziem nie tylko dla kredytobiorców, mających kredyty hipoteczne w walucie, ale także dla wielu przedsiębiorców.

Exit mobile version