Site icon Bizrun.pl

Najnowsze trendy w e-commerce

W 2012 r. w USA po raz pierwszy sprzedano więcej smartfonów niż komputerów – stwierdził Don Dodge z Google podczas konferencji E-nnovation.

Jego zdaniem to dowód na to, że 2012 r. jest rokiem technologii mobilnych, a pytanie czy ktoś jest online, jest już nieaktualne. Wielu ludzi jest w sieci przez cały czas, dlatego teraz należy pytać, czy ktoś jest już na nogach, czy nadal śpi.

Panel mobile był jednym z sześciu, które odbyły się w ramach konferencji branży e-commerce organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro. Wziął w nim udział również Peter Vesco z Deutsche Telecom AG, który wskazał, że na drodze ku wizji zaprezentowanej przez Dona stoją problemy związane z infrastrukturą.

Jednym z najnowszych trendów jest wprowadzanie technologii NFC [Near Field Communications], która pozwala używać telefonu również jako środka do dokonywania płatności w punktach sprzedaży. Zdaniem Vesco potrzeba jednak ok. 2 lat, by konsumenci nabyli technologię pozwalającą użyć telefonu w charakterze portfela oraz aż 4-5 lat, by do tej zmiany przystosowali się przedsiębiorcy, którzy będą musieli nabyć urządzenia przystosowane do obsługi takich płatności.

Dodatkowo Don Dodge wskazywał olbrzymi potencjał rozwoju usług internetowych spowodowany tym, że w wielu krajach telewizja przechodzi na nadawanie cyfrowe, zwalniając częstotliwości umożliwiające szybki, niezakłócony transfer olbrzymich ilości danych.

Podczas panelu o social media Serhad Bolukcu, manager na Środkową i Wschodnią Europę w Facebook Global Marketing Solutions stwierdził, że social media są doskonałą platformą dla e-commerce. Jego zdaniem model, w którym reklamy służą po prostu do przekierowania ruchu na sklep jest już przestarzały.

Obecnie sukces komercyjny na Facebooku osiąga ta marka, która potrafi wzbudzić dyskusję dotyczącą branży i samego produktu. Konieczne jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, ale ważne, by to zaangażowanie dotyczyło produktu lub usługi, a nie było kolejnym przykładem bezsensownej aktywności po opublikowaniu zdjęć „słodkich kotków”, które często wzbudzają emocje tak wielu użytkowników serwisu.

Bolukcu potwierdził również wnioski wielu panelistów z pierwszego dnia konferencji, którzy wskazali, że w e-commerce konieczne jest wdrażanie narzędzi umożliwiających dostosowanie prezentowanej oferty do potrzeb konkretnego użytkownika. Jako przykład takiej personalizacji podał usługę Facebook Gifts, która jest obecnie testowana w Stanach.

Polega ona na tym, że system sugeruje użytkownikom opcje zakupu np. prezentu urodzinowego dla znajomego. Sugestie oparte są o wnioski płynące z analizy działań danego użytkownika w sieci.

W drugim dniu konferencji ogłoszono także wyniki glosowania na najlepszy projekt w konkursie „Start with E-nnovation”. W finale zmierzyły się dwa startupy: pochodzący z Rumunii Vibetrace i polska Sheepla.

Sheepla to narzędzie, które pozwala zarządzać przesyłkami, umożliwiając sprzedawcom łatwe i spersonalizowane nadawania paczek, klientom zaś ich śledzenie.

Vibetrace to startup, którego celem jest poprawa konwersji sprzedaży internetowej – autorzy pomysłu dowodzą, że możliwe jest zwiększenie przeciętnego wskaźnika 3 proc. nawet dziesięciokrotnie, dzięki zastosowaniu dedykowanych narzędzi w sklepie internetowym.

Zdaniem uczestników konferencji lepsza okazała się Sheepla, której twórcy otrzymali nagrodę w postaci czeku na 10.000 euro.

Ogłoszenie wyników konkursu było ostatnim aktem trzeciej edycji E-nnovation.

Exit mobile version