Site icon Bizrun.pl

Polacy nie są przekonani do spożywczych e-sklepów

O ile z każdym rokiem rośnie popularność internetu jako kanału dystrybucji różnych towarów i usług, o tyle w przypadku żywności, nadal jest on rzadko wykorzystywanym przez konsumentów miejscem dokonywania zakupów, wynika z raportu „Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”

Spośród ogółu Polaków, którzy deklarują, iż regularnie korzystają z internetu i kupują tam różne towary, tylko 14 proc. kupuje tam także produkty spożywcze. Aż 86 proc. kupujących w internecie nigdy nie skorzystało z e-sklepu spożywczego.

Wyniki badania wykazały, iż po stronie konsumentów istnieją dwa główne ograniczenia w rozwoju tego typu handlu:

W kontekście pierwszego wymienionego ograniczenia, o charakterze społecznym, warto wspomnieć o najważniejszych jego wymiarach:

W przypadku ograniczeń o charakterze logistycznym istotnymi barierami są:

– Przy odpowiednich działaniach ze strony detalistów dokonywanie zakupów spożywczych przez internet będzie stawało się coraz powszechniejsze i wyniki badania jasno wskazują, co warto zmienić, aby e-zakupy stały się bardziej popularne – twierdzi Agata Czapkowska, autorka raportu.

– Poza tym część barier, o których dowiadujemy się z badania, wydaje się wynikać z nieznajomości tego kanału sprzedaży i dzięki edukacji konsumenta może być stosunkowo łatwa do przełamania – dodaje Czapkowska.

Fot. Getty Images

Exit mobile version