Site icon Bizrun.pl

Amerykański Newsweek tylko w sieci

Decyzja amerykańskiego wydawcy „Newsweeka” o rezygnacji z jego drukowanej wersji nie ma wpływu na tygodnik „Newsweek Polska” – poinformowała PAP rzeczniczka wydawcy polskiego tytułu Anna Gancarz-Luboń.

Ostatnie drukowane wydanie renomowanego amerykańskiego tygodnika „Newsweek”, który w przyszłym roku będzie miał 80 lat, trafi na rynek 31 grudnia 2012 roku. Później będzie on dostępny już tylko w wersji cyfrowej pod nazwą „Newsweek Global”. Ma to być pojedyncze wydanie o zasięgu globalnym, dostępne w formacie cyfrowym na zasadach prenumeraty.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Ringier Axel Springer Polska – wydawcy „Newsweek Polska” – decyzja amerykańskiego wydawcy nie ma „absolutnie żadnego” wpływu na tygodnik wydawany w kraju.

– Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców – zaznaczyła.

Medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej prof. Wiesław Godzic ocenił w rozmowie z PAP, że decyzja amerykańskiego wydawcy jest ryzykowna. Zaznaczył jednak, że na pewno została dobrze skalkulowana.

– To, że zdecydował się na to „Newsweek” – bardzo wpływowy i poważny tygodnik – zapewne jest wynikiem solidnej kalkulacji. Pewnie cały świat dziennikarski i wydawniczy patrzy na to, co z tego będzie – powiedział.

Godzic przypomniał, że według francuskiego medioznawcy Bernarda Pouleta, autora książki „Śmierć gazet i przyszłość informacji”, to właśnie w 2012 r. miał nastąpić koniec prasy papierowej.

– Jak widać, nastąpił początek tego procesu. Ja w to nie wierzyłem, sądziłem, że to taki potwór, który przez kilkanaście albo kilkadziesiąt lat się nie pojawi. Obserwujmy to, bo to jest jednak początek końca prasy papierowej, aczkolwiek ten koniec może trwać i kilkanaście lat – powiedział.

W ocenie Godzica jest jeszcze za wcześnie, by na podobny krok zdecydował się któryś z polskich wydawców prasy.

Exit mobile version