Site icon Bizrun.pl

Branża turystyczna czeka na kibiców

Mistrzostwa Euro 2012 zbliżają się wielkimi krokami. W branży turystyczno-hotelarskiej aż się gotuje. Eksperci spodziewają się około miliona kibiców. Czy branża turystyczna na pewno jest na to gotowa?

Wiadomo już, że podaż miejsc hotelowych nie zaspokoi popytu fanów piłki nożnej. Oprócz pokoi w hotelach, udostępnione zostały inne miejsca noclegowe: pensjonaty, ośrodki wczasowe, motele, kempingi, a także kwatery prywatne.

Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl oszacowało, że ceny wynajęcia miejsca noclegowego w tracie Euro mogą wzrosnąć nawet o 1000 procent. Przykładowo, we Wrocławiu, gdzie standardowo doba w hotelach w centrum miasta kosztuje około 175 zł, w czasie Euro wzrośnie do, bagatela, 1699 zł!

Przyczyn takiego zjawiska należy upatrywać chociażby w tym, iż większość kibiców zdeklarowała spędzić okres mistrzostw nie na Ukrainie, ale właśnie w Polsce. Kibice i dziennikarze przyjadą nie tylko do miast, gdzie rozgrywane będą mecze, ale także do tak zwanych „centrów pobytowych”, gdzie trenować będą reprezentacje.

W szczególnie korzystnej sytuacji jest Kraków, który na swoją bazę wybrali Włosi, Anglicy i Holendrzy.

– Wszystkie te drużyny, a zwłaszcza Anglia, przyciągają za sobą wielu kibiców i dziennikarzy, co więcej, należą one do faworytów turnieju, można więc przypuszczać, że nie wrócą szybko do domu – mówi Katarzyna Jura, redaktor serwisu branżowego turystykamalopolska.pl

– Kibice przyjeżdżający do Polski wybierają jako miejsce pobytu niekoniecznie te miasta, w których są rozgrywane mecze, często chcą mieszkać tam, gdzie ich reprezentacja, często kierują się także ceną noclegów i dobrymi połączeniami lotniczymi, a to atuty Krakowa – wyjaśnia.

Jakość obsługi turystów zdecyduje o sukcesie organizacyjnym Euro. A także o tym, czy kibice powrócą w przyszłości do Polski. Nic dziwnego, że branża intensywnie przygotowuje się do mistrzostw.

Jednym z rozwiązań wprowadzonych w Polsce jest niekomercyjny serwis informacyjny „Polish Guide” dostępny bezpłatnie dla wszystkich kibiców i turystów podczas planowania podróży i podczas pobytu w naszym kraju podczas mistrzostw. W serwisie znajdą się informacje dotyczące nie tylko stref kibica, stadionów, ale i opieki medycznej, bezpieczeństwa, zakwaterowania i wszelkich innych informacji praktycznych: zwyczajów, kuchni, atrakcji turystycznych.

Serwisowi „Polish Guide” będzie towarzyszyć „Polish Pass”, czyli produkt integrujący trzy najistotniejsze elementy podczas pobytu w Polsce: transport, rezerwację hotelową i ubezpieczenie zdrowotne.

Dobrym pomysłem na udoskonalenie oferty firmy na Euro wydają się szkolenia pokazujące krok po kroku, jakie zmiany należy wprowadzić, aby dostosować wizerunek i charakter działania przedsiębiorstwa do potrzeb, bądź co bądź, dość nietypowego w tym przypadku odbiorcy.

Warto skorzystać na przykład z oferty dodatkowych dofinansowanych w 80 proc. szkoleń uruchomionych w ramach projektu „Turystyka rozwoju”. Do dyspozycji uczestników oddane zostały szkolenia „Marketing Manager” (kompleksowe szkolenie łączące w sobie elementy marketingu internetowego, event marketingu i PR) oraz „Intensywny kurs języka angielskiego – obsługa ruchu turystycznego Euro 2012” przygotowujące branżę turystyczną do obsługi klientów zagranicznych.

Każdy uczestnik po ukończeniu szkolenia będzie miał również możliwość skorzystania z dostępu do platformy e-learnigowej, na której zostaną zamieszczone dodatkowe materiały, zadania, case’y oraz forum wymiany doświadczeń.

Bez wątpienia Euro 2012 to idealna okazja na zaprezentowanie atutów Polski na arenie międzynarodowej. Efekty przygotowań branży turystycznej zaobserwujemy już za trzy miesiące.

Fot. Getty Images

Exit mobile version