Site icon Bizrun.pl

Koniec taniego latania? Będzie upadłość

Tani przewoźnik OLT Express zawiesił wszystkie rejsy regularne, a Urząd Lotnictwa Cywilnego zawiesił koncesję spółce OLT Express Regional.

Jak podała w swoim serwisie internetowym Gazeta Wyborcza, spółka OLT Express Regional z powodu zawieszenia lotów i utraty koncesji zostanie postawiona w stan upadłości. Działalność będzie kontynuowała natomiast siostrzana spółka OLT Express Poland. Zawieszenie działalności dotyczy pierwszej ze spółek.

„Wszyscy pasażerowie anulowanych rejsów zostaną osobiście powiadomieni o zmianach i przysługujących im prawach przez pracowników naszego Call Center” – czytamy na stronie przewoźnika.

„Od dnia dzisiejszego, do końca rozkładu lotów w ramach siatki letniej, zostały wstrzymane wszystkie operacje lotnicze na trasach zaplanowanych na samoloty turbośmigłowe ATR. Jest to warunek inwestora, który jest zainteresowany wykupieniem udziałów w OLT Express” – napisała spółka w komunikacie przesłanym PAP. Rozkład letni kończy się 27 października br.

Inną wersję podaje na swojej stronie internetowej Newseek: „Bezpośrednią przyczyną zawieszenia wszystkich regularnych lotów linii lotniczej OLT Express było wstrzymanie wpłat pieniędzy przez firmę obsługującą karty płatnicze, która pośredniczyła w sprzedaży biletów OLT” – czytamy w serwisie. Prawdopodobny jest także związek problemów OLT Express z zawirowaniami w firmie Amber Gold.

OLT Express powstał w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, wykorzystującą samoloty typu Airbus A320.

Loty czarterowe powinny, zdaniem przewoźnika, być wykonywane zgodnie z rozkładem, choć w ostatnich dniach zdarzały się także odwołania lotów tego typu.

Opr. mp

Fot. PAP / Grzegorz Jakubowski

Exit mobile version