Site icon Bizrun.pl

Listy z elektronicznym potwierdzeniem odbioru

Klienci biznesowi Poczty Polskiej otrzymali możliwość korzystania z usługi elektronicznego potwierdzenia odbioru listów poleconych. Korzyść? Krótszy obieg informacji, likwidacja papierowej „zwrotki” i wymierne oszczędności po stronie kosztów.

Poczta Polska po raz pierwszy wprowadziła elektroniczne potwierdzenie odbioru (EPO) przy obsłudze przesyłek poleconych nadawanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Teraz usługa jest dostępna dla wszystkich klientów biznesowych.

Zamiast żółtej „zwrotki”

– Elektroniczne potwierdzenie odbioru znacząco skraca obieg korespondencji i zapewnia komfort w postaci pełnej informacji o statusie doręczenia przesyłki poleconej z opcją potwierdzenia odbioru. Naszym klientom oferujemy obniżenie kosztów prowadzenia biznesu i pełną informację o statusie przesyłki – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Elektroniczne potwierdzenie odbioru jest znacznie szybsze od papierowej, żółtej „zwrotki”, której czas przesłania wynosi minimum 3 dni.

Teraz informacja o odbiorze listu poleconego jest udostępniania praktycznie od ręki. Nowe rozwiązanie jest także tańsze od papierowego potwierdzenia. W wersji podstawowej kosztuje 1 zł, zamiast 1,90 zł. Usługa stosowana jest do przesyłek poleconych oraz przesyłek firmowych poleconych.

Usługa EPO polega na przekazaniu nadawcy informacji o stanie realizacji doręczenia przesyłki wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Nadawcy mają do wyboru dwa rodzaje pakietów: podstawowy i rozszerzony.

W obu przypadkach otrzymują informację o dacie doręczenia przesyłki, nazwisku odbiorcy lub powodzie i dacie zwrotu przesyłki. W pakiecie rozszerzonym dodatkowo uzyskują dane na temat daty i miejsca pozostawienia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki adresatowi, daty i miejsca pozostawienia powtórnego zawiadomienia, miejsca przechowywania awizowanej przesyłki oraz terminie jej odbioru.

Łatwiejsze nadawanie przesyłek

Dla klientów biznesowych Poczta Polska oferuje ułatwienia, które przyspieszają proces nadawania przesyłek. Jednym z nich jest aplikacja „Elektroniczny Nadawca”. Użytkownik korzystający z aplikacji ma możliwość rejestracji przesyłek, generowania dokumentów nadawczych w formie elektronicznej i automatyczne przekazywanie pliku z przesyłkami do wybranej placówki pocztowej.

Rozwiązanie to, w połączeniu z maszynami frankującymi, daje klientom możliwość samodzielnego przygotowywania przesyłek do wysyłki wraz z uiszczeniem opłaty. Maszyna frankująca pozwala klientom na naniesienie znaku opłaty za przesyłkę, daty nadania oraz nazwy i adresu nadawcy. W tym obszarze Poczta Polska również umożliwia klientom biznesowym automatyzację, udostępniając zdalnie doładowywanie przedpłatą maszyny do frankowania.

Kolejne nowości już wkrótce

W przyszłości pojawią się kolejne e-usługi – np. eList, czy ePodpis. W pierwszym przypadku będzie to odpowiednik tradycyjnego listu, tyle że wysyłany drogą elektroniczną. Treść listu będzie szyfrowana i podpisana cyfrowo, co ma zapewnić bezpieczeństwo i poufność przesyłanych danych.

Z kolei ePodpis umożliwi np. podpisanie umowy na odległość czy zweryfikowanie i zarejestrowanie dokumentu elektronicznego. Później strony będą mogły sprawdzić jego autentyczność oraz potwierdzić rejestrację i jej czas.

Ponadto Poczta Polska chce poszerzyć funkcję okienka pocztowego o element e-urzędu.

Exit mobile version