Site icon Bizrun.pl

Społeczna odpowiedzialność dla ludzi i… zwierząt

ICP Group stworzyła otwarty program społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) pod nazwą Go4help. Będzie on co roku obejmował swoim działaniem inny obszar społecznej odpowiedzialności.

Na 2012 wybrano udział w kampanii na rzecz walki z bezdomnością zwierząt. Przy okazji Dni SGGW wspierano działania wolontariuszy prowadzących akcję adopcyjną w schronisku w Celestynowie.

Program Go4help jest konsekwencją prowadzonych od wielu lat akcji CSR przez ICP Group. Angażując przez ten czas swoich klientów w pionierskie projekty „Give instead of take”, podkreślano obustronne korzyści zarówno dla uczestników wydarzeń, jak i dla beneficjentów.

Połączenie typowych zajęć integracyjnych z działalnością charytatywną doskonale motywuje do pracy nad sobą, do zwiększenia swej efektywności, do wzmocnienia relacji z otoczeniem. Na przestrzeni ostatniej dekady, ICP Group przekonywało swych klientów do wybierania scenariuszy wpisujących się w koncepcję CSR w kraju i na świecie.

Najczęściej beneficjentami są potrzebujące dzieci w Polsce, ale także, np. ofiary tsunami z Tajlandii, którym Michelin Polska w ramach programu CSR podarował rowery, czy uczniowie goańskiej szkoły, którzy dostali wyprawki przywiezione z Polski przez Generali Życie.

ICP Group prowadziło także akcje pomocy naturalnemu środowisku na Costa Rice (z HDI Gerling) i wspierało szpital dla zwierząt w RPA (z Aspecta Życie).

Z biegiem czasu powstała potrzeba stworzenia otwartego projektu CSR, w który mogłyby się angażować szersze grupy osób i organizacji. By usystematyzować działania powstał ramowy program Go4help, który rokrocznie koncentruje się na wybranym problemie.

Dzięki temu realizowane są konkretne cele dające wymiernie, długofalowe efekty, a wybrana instytucja zyskuje dostęp do znaczniejszych zasobów materialnych i intelektualnych.

Specjalnie dla programu Go4help opracowano osobny logotyp oraz dedykowaną stronę internetową, na której zamieszczane będą informacje o realizacjach i kolejnych etapach, a także o partnerach wpierających akcję. Tym samym Go4Help będzie wzmacniał wizerunek nie tylko ICP Group i jego marek, ale także swych klientów i współpracowników.

Pierwsza edycja programu dedykowana jest udziałowi w społecznych kampaniach na rzecz walki z bezdomnością zwierząt. Inauguracja nastąpiła w maju podczas Dni SGGW na warszawskim Ursynowie.

ICP Group zaaranżowało specjalne stoisko Go4help, na którym osoby rozważające adopcje psa bądź też kota mogli odnaleźć swego przyszłego pupila przeglądając przygotowaną bazę zwierząt.

Ponadto ekipa behawiorystów i trenerów doradzała obecnym lub potencjalnym opiekunom jak zostać prawdziwym przyjacielem psa, pomagała zrozumieć jego zachowania i potrzeby, podpowiadał jak żywić i pielęgnować czworonoga oraz jaki sport z nim uprawiać.

Zobacz także: Wizerunek lokalnie odpowiedzialny

Fot. Getty Images


Exit mobile version