Rozmowa z Anną Dawidowską, prezes IPO SA.
Właśnie ruszył nabór na kolejne Salony Inwestycyjne, do kogo jest kierowana ta inicjatywa?
Salony Inwestycyjne mają dwie grupy adresatów. Pierwszą z nich są spółki poszukujące sposobów finansowania działalności.
Idea Salonów w szczególności kierowana jest do przedsiębiorstw szukających inwestora czy planujących debiut giełdowy. Do drugiej grupy należą inwestorzy poszukujący atrakcyjnych możliwości ulokowania kapitału.
Naszym zadaniem jest umożliwienie spotkania obu grupom i pomoc w osiągnięciu porozumień satysfakcjonujących obie strony.
Jak w praktyce wyglądają organizowane przez Państwa Salony Inwestycyjne?
Spółki, które wyrażą chęć uczestnictwa w naszych Salonach, mają możliwość zaprezentowania swojego biznesu potencjalnym inwestorom. Jeśli spółka okaże się atrakcyjna dla inwestora, istnieją spore szanse na dalsze negocjacje między stronami, które w efekcie prowadzą do pozyskania przez spółkę nowego źródła finansowania.
W przypadku spółek planujących emisję akcji czy obligacji, inwestorzy po spotkaniu ze spółką mogą wziąć udział w ofercie prywatnej lub publicznej spółki.
Czy Salony kierowane są głównie do spółek giełdowych czy też do wszystkich zainteresowanych podmiotów?
Do udziału w Salonach Inwestycyjnych zapraszamy wszystkie zainteresowane spółki bez względu na ich wielkość i status prawny. Zarówno spółki prywatne, jak i publiczne poszukują nowych źródeł kapitału na rozwój działalności.
Nawet jeśli nie uda się takiej spółce pozyskać inwestora, pozostaje oczywiście możliwość zdobycia bardzo cennych kontaktów biznesowych.
Skąd pomysł na taką usługę?
IPO SA, organizator Salonów, jest Autoryzowanym Doradcą rynku NewConnect. Dokładnie rozumiemy z jakimi problemami borykają się spółki, szczególnie te z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz jakiego wsparcia potrzebują w zależności od fazy rozwoju.
Z drugiej strony są inwestorzy. Posiadają kapitał przeznaczony na inwestycje, jednak często dysponują niewystarczającą wiedzą o spółkach, które mogą im przynieść wymierne korzyści oraz są zainteresowani kontaktem z jej zarządem lub właścicielami.
Salony Inwestycyjne są odpowiedzią na rzeczywistą potrzebę spotkania i bezpośrednich relacji inwestorów ze spółkami zainteresowanymi finansowaniem.
Jakie były efekty poprzednich spotkań tego typu?