– Lawinowo rosnąca liczba urządzeń mobilnych, które pozwalają na wygodne korzystanie z zasobów Internetu oraz idące za tym zmiany przyzwyczajeń konsumentów, powodują, że “mobile” jest w tej chwili chyba najbardziej perspektywiczną częścią rynku online. Przykładem jest właśnie branża turystyczna, która na przestrzeni ostatnich lat w dużym stopniu zaczęła opierać swoją działalność o Internet – mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.
W raporcie „Aplikacje mobilne w branży turystycznej” specjaliści Fortune Cookie we współpracy z IAB Polska oraz niezależnymi ekspertami branżowymi dokonali analizy wykorzystania rozwiązań mobilnych w turystyce.
W dokumencie przedstawiono również najciekawsze międzynarodowe realizacje, takie jak m.in. aplikacja Ebookers Explorer, która umożliwia stworzenie indywidualnego, multimedialnego przewodnika z wykorzystaniem portali Facebook, YouTube i Twitter.
Zaprezentowano również użyteczne polskie projekty, jak eLOT umożliwiający rezerwację biletów lotniczych oraz Szusujemy.pl, pozwalający na sprawdzenie topografii stoków i panujących na nich warunków pogodowych.
Eksperci wskazują, że to dopiero początek wykorzystania aplikacji mobilnych przez firmy turystyczne, które coraz mocniej zdają sobie sprawę z ich potencjału marketingowego.
Prognozują również, że na przestrzeni najbliższych lat rozwiązanie to stanie się jednym z głównych kanałów promocji biur podróży, a także prezentacji oferty turystycznej miast oraz regionów.
fot. Getty Images