Site icon Bizrun.pl

SMS zintegrowany z e-sklepem

SMS to szybki i skuteczny sposób na powiadomienie klienta o statusie zamówienia produktu kupionego w internecie. Teraz jeszcze więcej sklepów sprzedających swoje produkty w sieci informować będzie krótkimi wiadomościami tekstowymi o tym, co dzieje się z zamówieniem klienta.

Platforma SerwerSMS.pl nawiązała współpracę z firmą Aptus.pl – dostawcą autorskiego oprogramowania sklepów internetowych. Każdy ze sklepów wspieranych technologią AptusShop będzie mógł być wyposażony w moduł realizujący powiadomienia SMS.

– Oferując produkty najlepszej jakości nie można zapomnieć o budowaniu pozytywnych relacji z kupującymi. Cieszymy się, że Aptus.pl wprowadza do swojego portfolio moduł realizujący powiadomienia SMS. Platforma SerwerSMS.pl zabezpiecza to narzędzie i gwarantuje niezawodność systemu – mówi Artur Sadowski, menadżer ds. rozwoju z platformy SerwerSMS.pl (na zdjęciu).

Platforma do masowej wysyłki SMS-ów, poza standardową funkcją powiadamiania o statusie zamówienia w sklepie internetowym, może służyć również jako centrum informowania klientów o nowościach, promocjach i innych interesujących ofertach. Sposób wykorzystania systemu do wysyłki SMS-ów zależy tylko od osoby zarządzającej sklepem w sieci.

– Powiadomienia SMS pozwalają usprawnić obsługę klienta i podnieść poziom satysfakcji osób dokonujących zakupów w sklepach internetowych. SMS-y mogą docierać do kupującego wraz z każdą zmianą w realizacji jego zamówienia, np. natychmiastowo po przygotowaniu produktów do odbioru, zarejestrowaniu płatności od klienta czy nadaniu paczki z zamówionym towarem. Taki kontakt buduje długotrwałe relacje z klientem i zapewnia go o sprawności prowadzonych przez firmę działań – uważa Jerzy Matlak, prezes zarządu Aptus.pl.

Według wyników badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl, internauci chcą otrzymywać SMS-y z nowinkami na temat ich ulubionych marek produktów i usług. Ponad 75 proc. ankietowanych zainteresowanych SMS-ami o promocjach w sklepach i punktach usługowych przyznało, że chciałoby otrzymywać takie wiadomości.

Wprowadzenie kanału SMS jako jednego z naturalnych kanałów komunikacji sklepu z użytkownikami sklepu internetowego może spowodować, że oferty tego sklepu dostarczane na wyświetlacze komórek klientów sklepu będą przyjmowane bardziej chętnie.

Ustalenia Platformy SerwerSMS.pl wskazują bowiem na to, że użytkownicy internetu są zainteresowani otrzymywaniem ofert w formie SMS, ale pod warunkiem, że wcześniej takie powiadomienia zamówili.

Według szacunków firmy Kelkoo, łączna wartość polskiego rynku e-commerce, którego najbardziej powszechną formą są sklepy internetowe, wyniesie w 2012 roku 5,6 mld euro. Polski rynek będzie miał najwyższą dynamikę wzrostu w całej Europie.

– Biorąc pod uwagę rozwój e-handlu i rozkwit m-commerce w naszym kraju, najbardziej optymalnym i skutecznym rozwiązaniem byłoby połączenie obu tych platform pod jednym szyldem – twierdzi Sadowski.

Exit mobile version