Site icon Bizrun.pl

Sprzedaż opon mniej opłacalna

W całym 2012 r. sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce nie przekroczy 11 mln sztuk – oceniają eksperci. Od stycznia do sierpnia kupiono ich 8 mln 225 tys., 5 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z danych stowarzyszenia producentów opon ETRMA.

Podczas spotkania z dziennikarzami Jerzy Mendala, dyrektor ds. sprzedaży w Continental Opony Polska (COP), ocenił, że spadek sprzedaży w Polsce jest mimo wszystko mniejszy niż całej w Europie, gdzie wynosi 10 proc., i niż w Europie Zachodniej, gdzie sięgnął 16 proc.

– Nasz kraj ze sprzedażą na poziomie 8,2 mln sztuk pozostaje szóstym europejskim rynkiem dla firm oponiarskich. Największym pozostają Niemcy, gdzie przez osiem miesięcy kupiono 32,2 mln opon – dodał Mendala.

Przedstawiciel COP ocenił też, że do końca br. łączna sprzedaż opon nie przekroczy 11 mln sztuk, a być może będzie nawet mniejsza, gdyż nie należy już oczekiwać popytu na opony letnie.

Mendala dodał, że w Polsce wzrosła w tym roku sprzedaż opon o najwyższych indeksach prędkości (W,Y,Z) umożliwiających jazdę z prędkością nawet 300 km na godzinę. Popyt na ogumienie najprostsze, w standardzie ST, czyli do 180 i 190 km/h spadł zaś o 14 proc.

Specjaliści COP przewidują w tym roku znaczne obniżenie wyników sprzedaży opon do ciężarówek. Grzegorz Jeziak, nadzorujący ich sprzedaż w COP stwierdził, że spadek sprzedaży ogumienia osobowego jest znacznie mniejszy niż załamanie popytu w segmencie ciężarowym.

– Przez osiem miesięcy br. popyt na takie ogumienie spadł w Polsce o 25,1 proc., bardziej niż średnia europejska – 24,4 proc. W tym czasie największy spadek, o 37 proc. zanotowano we Włoszech, najmniejszy w Turcji, o 15 proc. – dodał Jeziak.

Jego zdaniem powoli rośnie jednak w Polsce popyt na opony do największych ciężarówek, o masie powyżej 16 ton.

Fot. Getty Images

Exit mobile version