Site icon Bizrun.pl

Czy internet zastąpi spotkania?

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej prowadzą biznes wyłącznie w internecie, z pominięciem relacji w „realu”.

W Polsce 14 proc. małych firm większość swoich biznesów prowadzi online bez spotkań bezpośrednich z kontrahentem.

Znacznie więcej, bo przeszło połowa (52 proc.) biznesów oparta jest jedynie o relacje bezpośrednie w świecie realnym, a jedna trzecia (33 proc.) firm w podobnym zakresie kontaktuje się z klientami w realu i online – wynika z badania zrealizowanego przez porównywarkę usług Synergian.pl.

– Badania pokazują, że biznes oparty w większości o internet to ciągle jeszcze melodia przyszłości – twierdzi Krzysztof Boruta, członek zarządu Synergian.pl.

– Z drugiej strony warto zauważyć, że poprawiająca się wciąż infrastruktura umożliwiająca prowadzenie biznesu z wykorzystaniem internetu z roku na rok zwiększa liczbę firm,  dla których staje się on ważnym miejscem pozyskiwania i obsługiwania klientów.

Widać wyraźnie, że przedsiębiorcy z coraz większą uwagą przyglądają się możliwościom, jakie otwiera przed ich biznesami wykorzystanie internetu.

Zmienia się także, chociaż powoli, postrzeganie bezpieczeństwa zleceń pozyskanych przez internet – jedynie 1/3 właścicieli firm uczestniczących w badaniu uważa takie zlecenia za mniej bezpieczne niż te, które zostały pozyskane w „realu”.

Na razie nic nie wskazuje, by relacje online miały w najbliższym czasie zastąpić spotkania bezpośrednie, ale ten rodzaj kontaktów coraz bardziej zyskuje na znaczeniu w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Badanie zrealizowano na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99 proc. firm działających na polskim rynku.

Fot. Getty Images

Exit mobile version