Site icon Bizrun.pl

Czy Polacy chętnie identyfikują się ze swoją firmą?

Odpowiedź na tak postawione pytanie próbowali uzyskać w grudniu br. konsultanci Zielonej Linii, którzy w tym celu przeprowadzili ankietę telefoniczną.

Zaledwie 24 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco – ich zdaniem Polacy identyfikują się z firmami, w których pracują. Przeciwnego zdania było 24 proc. ankietowanych, natomiast aż 54 proc. osób nie miało zdania w tej kwestii.

Co to oznacza? Dlaczego Polacy niechętnie identyfikują się z firmami, w których pracują? Co w takim razie ma największy wpływ na związek pracownika z firmą?

Zdaniem osób biorących udział w ankiecie najważniejsza jest dobra atmosfera w pracy – tak uważa 27 proc. ankietowanych. Bardzo ważna jest także możliwość rozwoju zawodowego i awansu, co potwierdziło 24 proc. respondentów.

Nie bez znaczenia okazał się także czynnik ludzki – możliwość dobrej współpracy w zgranym zespole jest najważniejsza według 17 proc. osób biorących udział w ankiecie.

Co jeszcze wpływa na identyfikację pracownika z firmą? Według ankietowanych na kolejnych miejscach znalazły się: starania kierownictwa, długość stażu pracy, wysokość zarobków oraz inne przyczyny.

Lojalny pracownik, czujący się związany z firmą, w której pracuje, w rzeczywistości buduje jej pozytywny PR i wpływa na opinię o firmie, także na zewnątrz. Jest więc dla pracodawców szczególnie ważne, aby umiejętnie zadbać o swoich pracowników.

W związku z powyższym ciekawą informacją dla pracodawców mogą być odpowiedzi respondentów, którzy zostali zapytani o to, jakie zachowania pracodawcy mogą zapewnić przywiązanie pracownika do firmy. Największa grupa respondentów, bo 21 proc., uznała, że dla nich liczy się przede wszystkim możliwość awansu i podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez udział w szkoleniach, które to działania są wspierane przez pracodawcę.

Dodatkowe świadczenia pozapłacowe, takie jak np. bezpłatna opieka medyczna, wskazało 18 proc. ankietowanych, tylko o 1 proc. mniej (17 proc.) respondentów wskazało równe traktowanie pracowników jako główny czynnik zależny od pracodawcy, a wpływający na przywiązanie do firmy.

Ponadto ważne są także takie elementy jak sprawiedliwa ocena pracownika (16 proc.), przestrzeganie przepisów Kodeksu pracy (15 proc.) i właściwe zarządzanie ludźmi (13 proc.).

W ramach przeprowadzonej ankiety konsultanci Zielonej Linii zapytali respondentów także o to, po czym można poznać, że pracownik jest przywiązany do swojej firmy, czyli innymi słowy: jakie uczucia wyrażają jego identyfikację z firmą.

Wśród odpowiedzi pojawiły się m.in. duma, lojalność czy wiązanie przyszłości z firmą. Pełne wyniki raportu, łącznie z odpowiedzią na ostatnie pytanie, są dostępne na portalu Zielonej Linii.

Joanna Niemyjska – Zielona Linia

Fot. Getty Images

Exit mobile version