Cykl 327 warsztatów w 14 województwach, 3.481 przeszkolonych osób i 1.216 firm biorących udział w projekcie – takim bilansem kończy się inicjatywa „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”, realizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
W 2007 roku w Kodeksie Pracy zdefiniowany został nowy termin – telepraca. Zgodnie z artykułem 675 oznacza on każdy rodzaj pracy wykonywanej poza tradycyjnym miejscem zatrudnienia, której wyniki dostarczane są do pracodawcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Mimo, że telepracownicy posiadają identyczne prawa i obowiązki jak inne osoby pracujące w trybie stacjonarnym, ta forma zatrudnienia nie cieszyła się zbyt dużą popularnością. Dzięki inicjatywom takim jak usługa „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach” – Polacy coraz przychylniej patrzą na możliwości, jakie oferuje praca zdalna.
Telepraca z nagrodami
Dwuletnie działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zwieńczone zostały konferencją „Telepraca – znaczenie dla rozwoju współczesnej gospodarki”.
3 lutego 2012 r. przedstawiciele administracji rządowej i świata biznesu oraz specjaliści z zakresu doradztwa personalnego debatowali w Warszawie m.in. o uwarunkowaniach dla rozwoju elastycznych form zatrudnienia w Polsce.
Podczas konferencji „Telepraca – znaczenie dla rozwoju współczesnej gospodarki” wręczono również nagrody firmom, które zwyciężyły w konkursie na najlepszy projekt wdrażający telepracę.
Jego laureatem zostało przedsiębiorstwo 4PROFI-T Sp. z o.o, które w ramach usługi „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach” zrealizowało projekt zakładający przejście wszystkich pracowników zatrudnionych w spółce na system pracy zdalnej.