Na zakończenie spróbuj streścić jeszcze raz całe zadanie. Jest to szczególnie ważne, gdy chodzi o skomplikowane lub nowe dla pracownika sprawy. Możesz także poprosić, by to on opowiedział co i jak powinien zrobić.
Gdy zadania zostaną zlecone, pozostaje jeszcze ich ocenianie. Staraj się to robić na bieżąco, ale zarazem w sposób, który nie będzie odbierany jako nachalna kontrola.
Doceniaj, jeśli pracownik wykonuje zadanie dobrze. Nie unikaj pochwał, gdy widzisz postępy w pracy. Gdy tak dobrze nie jest, zwracaj uwagę na błędy. Krytykę wyrażaj jednak ostrożnie, unikając przy tym złośliwości.
Postępując zgodnie z tymi zasadami możesz mieć niemal pewność, że Twoi pracownicy poprawnie będą wykonywali Twoje polecenia. A jeśli nawet to nie pomoże? Oznaczać to będzie, że problem leży gdzie indziej, np. w złej organizacji pracy lub słabej motywacji zespołu.
MP
Fot. Getty Images