Site icon Bizrun.pl

E-reklama zgodna z prawem

Podstawą działania każdego e-biznesu jest reklama. Bez niej nikt się nie dowie o jego istnieniu, jednak nawet doświadczeni przedsiębiorcy mogą czasem przekroczyć granice prawa.

E-sprzedawcy reklamują swoje towary najczęściej w internecie. Powodem wykorzystania tego kanału jest oczywiście niższy koszt, w porównaniu do mediów tradycyjnych. Podobnie jak w świecie rzeczywistym, także tutaj obowiązują ich pewne ograniczenia.

Nie wszystkie grupy towarów lub usług mogą być tam reklamowane. Zdarza się, że ustawodawca wprowadza specjalne regulacje, określające w jaki sposób może się to odbywać lub też wprowadza całkowity zakaz.

– Takimi obostrzeniami są objęte m.in.: produkty lecznicze, leki, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, gry losowe, a nawet usługi prawnicze – mówi Marcin Cisek, ekspert współpracujący z serwisem DeCommerce.pl.

Mimo odpowiednio dobranej grupy docelowej, nie zawsze można do niej dotrzeć bezpośrednio. Polskie prawo przewiduje specjalne regulacje w tym zakresie. Chronione są np. dzieci i młodzież, do których nie można adresować reklam niektórych rodzajów produktów.

Polskie prawodawstwo zakazuje nieuczciwych praktyk rynkowych, które godzą w interesy konsumentów.

– Ma to miejsce np. wtedy, gdy reklamodawca nie podaje czasu trwania organizowanej przez siebie promocji. Nie wolno też naruszać zbiorowych interesów konsumentów, np. poprzez brak informacji o trybie reklamacji w regulaminie sklepu internetowego – wyjaśnia Marcin Cisek z DeCommerce.pl.

Fot. Getty Images

Exit mobile version