Wyobraź sobie swoją firmę jako lidera w branży. Z tej przyszłej perspektywy spójrz wstecz: jaką drogę musiała przejść Twoja firma, by w określonym przedziale czasu zająć tak mocną pozycję?
Zamień wizję na kroki
To, co najtrudniejsze, to zamiana ogólnych wyobrażeń na konkretne kroki. Ale nie ma innego wyjścia!
Aby zrealizować swoją wizję, musisz zejść na ziemię i rozpisać ją na konkretne punkty. Najpierw wypisz wszystko, co trzeba zrobić, by wizja się spełniła. Potem uporządkuj tę listę w kolejności, w jakiej poszczególne punkty powinny być realizowane.
Zarażaj wizją
Jeśli masz pracowników, oni także powinni wiedzieć, do czego dąży firma. Nie bój się zapoznać ich ze swoją wizją. Spróbuj ich do niej przekonać.
Gdy to się uda, cały zespół będzie lepiej zmotywowany, bo będzie miał przed sobą jasny cel. Potem wspólnie dopracowujcie kolejne kroki, a gdy okażą się zbyt trudne, dzielcie je na mniejsze etapy.
Bądź elastyczny
Bycie konsekwentnym nie powinno oznaczać podążania przed siebie z klapkami na oczach. Pewne punkty trzeba będzie zamienić miejscami, niektóre będzie trzeba zmodyfikować, a gdy pojawią się trudności, niektóre z założonych celów będzie trzeba osiągnąć innymi metodami. Liczy się jednak efekt końcowy, a więc to, by na samym końcu osiągnąć cel założony na początku.
Wszystko, co ma nastąpić pomiędzy rozpoczęciem drogi, a dojściem do celu, jest kwestią do negocjacji. W końcu, jeśli postanawiasz, że na wakacje wyjedziesz nad morze, ostatecznie nie ma znaczenia, że z powodu korków i remontów musiałeś pojechać inną trasą. Liczy się tylko wizja zamieniona w cel.
Gdy postanawiasz dojechać nad morze, docierasz tam. Gdy postanawiasz być liderem rynku, stajesz się nim.
MP
Fot. Getty Images