Bizrun.pl

Dla polskich firm liczy się jakość

Jakość jest najważniejsza dla polskich firm – wynika z badania Corporate Values Index 2013 sieci firm doradczych ECCO Network obejmującego 4.300 największych firm z 13 krajów.

Wśród najważniejszych wartości, które polskie firmy wskazują jako kluczowe w swojej strategii są: jakość (obecna w deklaracjach 36 proc. przedsiębiorstw), innowacyjność (31 proc.) i satysfakcja klienta (29 proc). W światowym zestawieniu dominowały również te same wartości, ale w innej kolejności – innowacyjność znalazła się na czele listy, zajmując miejsce jakości.

Dane opublikowano w raporcie Corporate Values Index 2013 przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR.

– Jakość i innowacyjność królują na światowej liście wartości korporacyjnych od 2006 roku. Zmiana lidera pokazuje, że obecnie firmy postawiły w komunikacji na budowanie swojej przewagi konkurencyjnej poprzez dostarczanie „nowinek” technologicznych, czy innowacyjnej wizji firmy, jej strategii i celów korporacyjnych – komentuje Dorota Ciszek z zespołu Badań i Rozwoju w On Board PR Ecco Network.

– W 2013 roku według Corporate Values Index, polskie firmy wskazują jakość jako najistotniejszą wartość. W 2009 r. najważniejsza była satysfakcja klienta. Awans jakości na pierwszą pozycję, świadczy o zmianie priorytetów wśród polskich przedsiębiorców, którzy postanowili skupić się w większej mierze na daniu konsumentom poczucia niezawodności – dodaje Ciszek.

Wyniki Corporate Values Index 2013 pokazują, że na przestrzeni trzech ostatnich edycji badania mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia wartości związanych z konkurencyjnością, takich jak np. determinacja, wzrost, wydajność czy ambicja, która po raz pierwszy w 2013 roku znalazła się wśród dziesięciu najpopularniejszych wartości. W 2006 roku zajmowała ona dopiero 36. pozycję.

W ramach Corporate Values Index 2013 zebrano dane od przeszło 4.300 przedsiębiorstw działających w 13 krajach: Australii, Austrii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz USA. Wygenerowały one łącznie niemal 23.000 wartości. Raport odnosi się także do poprzednich edycji projektu z lat 2009 i 2006. W Polsce udział w badaniu wzięło 360 firm.

Fot. Getty Images

Exit mobile version