Site icon Bizrun.pl

Intuicyjni stratedzy

Za promocję w małych firmach w 85% przypadków odpowiadają wyłącznie właściciele. Podobnie zresztą jak za wszystkie inne istotne elementy funkcjonowania firmy (sprzedaż, finanse, obsługę klienta etc.) – wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl.

Wprawdzie na pierwszy rzut oka wcale nie jest tak źle, gdyż jedynie 18% właścicieli takich firm zadeklarowało, że nie posiada strategii promocyjnej, ale po dopytaniu okazuje się, ze tylko w 10% przypadków taka strategia istnieje w postaci spisanego dokumentu.

W przeważającej liczbie firm (71%) przedsiębiorcy deklarują, że strategię posiadają wyłącznie w głowie.

– Dokładniejsze analizy pokazują, że z reguły za strategię przedsiębiorcy uważają dość ogólne kierunki i pomysły dotyczące tego jak firma ma być promowana. W większości przypadków jednak decyzje podejmowane są ad hoc w zależności od tego, jakie możliwości się pojawią – twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl.

– Bardzo rzadkie są sytuacje, kiedy przedsiębiorca ma sprecyzowaną wizję tego w jaki sposób długofalowo tworzyć wizerunek swojej firmy. Najlepiej świadczy o tym fakt, że średni deklarowany czas jaki obejmuje strategia wynosi niewiele ponad rok – podsumowuje Boruta.

Badanie zrealizowane zostało na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.

fot. Getty Images

Exit mobile version